  • 11. Data: 2019-01-26 14:01:58
    Temat: Re: Stefan W
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2019 12:06:02 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > albo broni.
    >
    > Mamy więc kolesia ze zdiagnozowaną schizofrenią, mówiącego o tym że
    > zamierza dokonać aktu przemocy z użyciem broni. Pytają go co zamierza
    > zrobić, to im mówi, że kupi bilet na samolot. I... idzie na lotnisko,
    > kupuje bilet i wchodzi na pokład... Już nie mówię o dalszym ciągu, bo
    > chodzą pogłoski, że w międzyczasie chciał się do prezia na kwartał wbić.
    >
    > I nikt nie ma sobie nic do zarzucenia. Wcześniej był chuj dupa i kamieni
    > kupa, a teraz nawet tego nie ma i mamy państwo z tektury.

    No ale chyba nie chcesz, aby ZK mogl przetrzymywac dowolnie dlugo, na
    podstawie podpisu wieziennego lekarza ?

    P.S. co sie stalo ... dawniej to PiS mowil, ze na PO to kryminaliszci
    glosuja :-)

    To ten ZK ?
    https://wybory2018.pkw.gov.pl/pl/geografia/226101/po
    llstation/185

    Adamowicz 18 glosow, Walesa (PO) 19, Plazynski (PiS) 6.
    Frekwencja ~40%.

    J.

  • 12. Data: 2019-01-26 14:02:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2019 10:41:02 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

    > A zwalnia się przedterminowo z automatu czy na wniosek?

    Myslisz, ze nikt wniosku nie zlozyl ?

    J.

  • 13. Data: 2019-01-26 14:26:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Problem w tym, że po pierwsze takich co mówią, a nic nie robią, to są na
    > pęczki. W 2017 roku w toku postępowań potwierdzono ponad 17 tysięcy (za
    > http://xurl.pl/fmY3).

    A ilu z tych było wcześniej karanych za napady i mają zdiagnozowaną
    schizofrenię? Uważasz, że to normalne, że jak chcesz wejść do samolotu z
    puszką coli to robi się z tego aferę i sprawdza co masz w butach, a jak
    zdiagnozowany schizofrenik mówi, że "zrobi coś wielkiego" to się wzrusza
    ramionami w wpuszcza do samolotu?

    > Do nadzoru nad jednym poważnie potraktowanym potrzeba około 15
    > policjantów (policjant pracuje 5 dni w tygodniu i po 8 godzin - no i ma
    > urlopy, chorobowe). To do przypilnowania trzeba by było armii ćwierć
    > miliona policjantów.

    Wszyscy deklarowali, że odwalą grubą akcje i mówili że idą kupić bilet
    na samolot?

    > W tej sytuacji trzeba niestety jakoś wybierać / przebierać. A tu już o
    > pomyłkę nie trudno.

    No nie trudno - widać stalkowanie opozycji, pilnowanie miesiączek oraz
    schodów nad przepaść jest pilniejsze niż jacyś tam schizofrenicy z
    głupimi pomysłami na pokładzie samolotu.

    To na ca nam cała ta abwera, jak już jakiegoś schizola czy ekstremistę
    maierzą, to wszyscy wzruszą ramionami i powiedzą, ze dopóki nie porwał
    samolotu to nie ma w zasadzie sprawy?

    Shrek

  • 14. Data: 2019-01-26 14:33:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2019 o 14:01, J.F. pisze:

    > No ale chyba nie chcesz, aby ZK mogl przetrzymywac dowolnie dlugo, na
    > podstawie podpisu wieziennego lekarza ?

    Zakład karny nie. Przymusowe leczenie jak ktoś jest chory na
    schizofrenie i otwarcie deklaruje że zamierza popełnić akt przemocy na
    dużą skalę... tak.

    O wpuszczaniu takich na pokład samolotu nie wspomnę.

    Tak ogólnie to nasza psychiatria leży i kwiczy. Znam przykład jednego
    schizofrenika - Co mniej więcej pół do roku przyjeżdzają strażacy z
    policją, rozkładają poduszkę i go wywożą na dwa tygodnie do najbliższego
    szpitala. Tam dają mu leki, wychodzi i zmienia leki na wódę i od
    początku. Nawet z powodu tego, że mieszka w bloku dowiadywałem się czy
    można mu jakoś pomóc. Pytałem w opiece społecznej - sprawę znają, nic
    nie mogą. 112 też. Jak raz z nożem biegał to po trzech dniach go
    zwinęli. Wszyscy potencjalnie odpowiedzilni czekają aż sam sobie zrobi
    krzywdę, w ostateczności komuś innemu to go zamkną na jakiś czas i
    sprawa na parę lat z głowy.

    Shrek.

  • 15. Data: 2019-01-26 14:45:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-19 o 14:26, Shrek pisze:

> [...]
    > puszką coli to robi się z tego aferę i sprawdza co masz w butach, a jak
    > zdiagnozowany schizofrenik mówi, że "zrobi coś wielkiego" to się wzrusza

    Uważam, że następnym razem morderca może mieć zdiagnozowaną grypę i
    trudno, byśmy pilnowali wszystkich chorych na grypę. Zupełnie zła
    płaszczyzna odniesienia. Można było jedynie iść w kierunku stwierdzenia,
    że facet jest niepoczytalny i groźny - ubezwłasnowolniając go i
    zamykając w zamkniętym ośrodku. Tyle, że o ile teraz o tym wiemy, to
    wcześniej nikt tego nie stwierdził i tyle.

    > Wszyscy deklarowali, że odwalą grubą akcje i mówili że idą kupić bilet
    > na samolot?

    Wątpię, ale napisz, jaki to ma związek z omawianym przed nas
    zagadnieniem? Latający samolotami i planujący "gruby numer" są jakoś
    szczególnie bardziej podejrzani?

    > No nie trudno - widać stalkowanie opozycji, pilnowanie miesiączek oraz
    > schodów nad przepaść jest pilniejsze niż jacyś tam schizofrenicy z
    > głupimi pomysłami na pokładzie samolotu.

    Widać. Nie nie oceniać.

    > To na ca nam cała ta abwera, jak już jakiegoś schizola czy ekstremistę
    > maierzą, to wszyscy wzruszą ramionami i powiedzą, ze dopóki nie porwał
    > samolotu to nie ma w zasadzie sprawy?

    Gwarantuję Ci, że mają czym sie zajmować.

    Ale skoro już dyskutujemy, to co Twoim zdaniem powinno zostać zrobione?

  • 16. Data: 2019-01-26 14:50:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-19 o 14:33, Shrek pisze:

    > Zakład karny nie. Przymusowe leczenie jak ktoś jest chory na
    > schizofrenie i otwarcie deklaruje że zamierza popełnić akt przemocy na
    > dużą skalę... tak.

    Dość ryzykowny precedens. Gdyby facet to jakoś publicznie ogłaszał - ale
    on to matce powiedział. Skąd wiadomo, że mówi prawdę? To znaczy teraz,
    to każdy jest mądry. Ale wcześniej.

> [...]
    > zwinęli. Wszyscy potencjalnie odpowiedzilni czekają aż sam sobie zrobi
    > krzywdę, w ostateczności komuś innemu to go zamkną na jakiś czas i

    Tu ci przyznam rację, ale czy masz pomysł na poprawę tego stanu rzeczy?
    On jest wolnym człowiekiem.

  • 17. Data: 2019-01-26 14:57:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uważam, że następnym razem morderca może mieć zdiagnozowaną grypę i
    > trudno, byśmy pilnowali wszystkich chorych na grypę.

    Rozumiem - nie widzisz związku. Ciekawe, że dla policjanta na podejrzane
    jest jeżdzenie rowerem z plecakiem że uważa, że poinien podjęć
    interwencję, a jak schiozofrenik deklaruje, ze zamierza zrobic coś
    wielkiego, to nie widzi powodu żeby się tym zainteresować zanim go
    wpuszczą na pokład samolotu.

> [...]
    > zamykając w zamkniętym ośrodku. Tyle, że o ile teraz o tym wiemy, to
    > wcześniej nikt tego nie stwierdził i tyle.

    Stwierdził - miał zdiagnozowaną schizofrenię i były sygnały że "planuje
    coś wielkiego z bronią" oraz deklarował, ze jak wyhdzie z zakładu
    karnego to idzie kupić bilet na samolot. Jeśli to mało, to ja nie wiem
    co trzeba odpierdolić, żeby się tym służby zainteresowały przed faktem.

    > Wątpię, ale napisz, jaki to ma związek z omawianym przed nas
    > zagadnieniem?

    To jest to zagadnienie. Jak można kolesia ze zdiagnozowaną schizofrenią,
    deklarującego chęć popełnienia aktu przemocy na dużą skalę wypuścić z
    więzienia wprost do samolotu rejsowego pełnego ludzi.

    > Gwarantuję Ci, że mają czym sie zajmować.
    >
    > Ale skoro już dyskutujemy, to co Twoim zdaniem powinno zostać zrobione?

    Powinien zostać skierowany na obserwację psychiatryczna.

    Shrek.

  • 18. Data: 2019-01-26 15:03:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tu ci przyznam rację, ale czy masz pomysł na poprawę tego stanu rzeczy?
    > On jest wolnym człowiekiem.

    Wniosek o przymusowe leczenie może złożyć rodzina lub opieka społeczna.
    Rodzina czyli matka, bo innej nie ma, nie składa bo przecież jakoś sobie
    radzi, opieka nie składa, bo matka nie chce. Przypomnę, że
    niezrównoważony koleś już raz biegał z nożem. Jak usłyszałem "sprawa się
    rozwiąże jak sam sobie skutecznie zrobi krzywdę... albo komuś".

    Shrek

  • 19. Data: 2019-01-26 15:10:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-19 o 14:57, Shrek pisze:

    > Rozumiem - nie widzisz związku.

    Widzę, ale luźny.

> [...]
    > interwencję, a jak schiozofrenik deklaruje, ze zamierza zrobic coś
    > wielkiego, to nie widzi powodu żeby się tym zainteresować zanim go

    Co drugi schizofrenik albo chce zrobić coś wielkiego, tylko nikt go nie
    rozumie.

> [...]
    > zakładu karnego to idzie kupić bilet na samolot. Jeśli to mało, to ja
    > nie wiem co trzeba odpierdolić, żeby się tym służby zainteresowały

    To się przecież zainteresowały.

> [...]
    > schizofrenią, deklarującego chęć popełnienia aktu przemocy na dużą
    > skalę wypuścić z więzienia wprost do samolotu rejsowego pełnego

    Ale samolot przeleciał. No i nie ma zakazu latania samolotami przez
    wariatów. Może powinien być, ale nie ma. Sprawdzili, ze broni nie zabrał
    ze sobą i tyle.

    > Powinien zostać skierowany na obserwację psychiatryczna.

    Na podstawie pomówienia przez matkę? Ale OK! Obserwowali go kilka razy i
    nic nie stwierdzili. Jaka szansa, że stwierdzili by tym razem?

  • 20. Data: 2019-01-26 15:12:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2019 14:57:13 +0100, Shrek napisał(a):

    > Rozumiem - nie widzisz związku. Ciekawe, że dla policjanta na podejrzane
    > jest jeżdzenie rowerem z plecakiem że uważa, że poinien podjęć
    > interwencję, a jak schiozofrenik deklaruje, ze zamierza zrobic coś

    Rowerzyste skontroluje i sprawa sie wyjasni, a ze schizofrenikiem co
    zamierzasz zrobic - zamknac w areszcie, w wiezieniu, w szpitalu ?
    To ostatnie sie robi, ale potem co - trzymac dozywotnio, czy lekarz
    wypisze "niegrozny", a on nadal deklaruje ...

    > wielkiego, to nie widzi powodu żeby się tym zainteresować zanim go
    > wpuszczą na pokład samolotu.

    Przed wpuszczeniem sa kontrole :-)

    > Stwierdził - miał zdiagnozowaną schizofrenię i były sygnały że "planuje
    > coś wielkiego z bronią" oraz deklarował, ze jak wyhdzie z zakładu
    > karnego to idzie kupić bilet na samolot.

    Bo chce wyleciec z Gdanska. Wolno mu .

> [...]

    > deklarującego chęć popełnienia aktu przemocy na dużą skalę wypuścić z
    > więzienia wprost do samolotu rejsowego pełnego ludzi.

    Ale co proponujesz - wytatuowac na czole "zakaz latania", czy odwiezc
    radiowozem do domu?
    Przeciez jakos to wiezienie musi opuscic ... autobusem, pociagiem ...
    a moze taksowke mu zamowic ?

    J.