  • 181. Data: 2019-02-01 19:35:40
    Temat: Re: Stefan W
    Od: Kviat

    W dniu 2019-02-01 o 19:33, Kviat pisze:

    > Mogła

    mogą, miało być

    > z nim porozmawiać po wyjściu z więzienia.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 182. Data: 2019-02-01 19:59:31
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Czynności sprawdzające polegają właśnie na rozmowach, ustaleniach. Też
    > je kpk określa. W tym wypadku podjecie próby pozyskania wiedzy z
    > więzienia nie wydaje się jakimś szczególnie złym rozwiązaniem.

    oj Robercik problemem polskiego więziennictwa są przepełnione więzienia,
    pona 80 tysięcy więźniów to ewenement na skalę europejską:)

    dotarcie do "psyche" pojedynczego więźnia jest praktycznie niemożliwe:)

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 183. Data: 2019-02-02 00:04:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > W cywilizowanym swiecie sa zamachy na samoloty, a u nas jak sie ktos
    > zamachnie to co najwyzej ktos z zalogi lub obslugi naziemnej, a i to
    > nieswiadomie :-)

    Nie kojarzę za dużo tych zamachów w cywilizowanym świecie.

    > Swoja droga - jak oni sprawdzaja tych wszystkich pracownikow lotnisk,
    > przeciez tam kupa ludzi pracuje, roznych wyznan, pogladow ...

    Chyba dość kiepsko (z własnych obserwacji) i zdaje się było parę
    problemów, z najbardziej spektakularnym MH370.

    --
    Marcin

  • 184. Data: 2019-02-02 00:17:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie - ale w więzieniu powiedział, że po wyjsciu zamierza się udać na
    > lotnisko i kupić bilet na samolot. W połaczeniu z deklaracją "coś
    > dużego" i faktem, że zwykle jednak z wiezienia nie lata się samolotami
    > na trasach krajowych to powód do zapalenia lampki był.

    Wydaje mi się dziwne, że nie ma systemu, który umozliwiałby
    monitorowanie zachowań różnych osób na podstawie jakiejś listy (bazy
    danych). Rozumiem, że jak już jest jakiś np. nakaz aresztowania, to taka
    osoba siedzi jednak w jakiejś bazie połączonej z infrastructurą lotniska
    i jak pipnie DO lub paszportem strażnikowi to gdzieś zapala się czerwona
    lampka.

    Ale może faktycznie to głownie lekarz dał dupy? No ktoś wydaje się dał,
    bo na faceta powinno być baczenie.

    No i nadal nie wiem ile to matek zgłasza się rocznie na policję
    denoncjując własne dzieci, że mozna to uznać za zjawisko bez procesowego
    znaczenia :)

    --
    Marcin

  • 185. Data: 2019-02-02 00:28:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No jak - z wiezienia sobie lot zarezerwowal ?

    Jak wyszedł to zarezerwował, albo już na czekinie, albo na odprawie
    pszportowej jesli lot zagraniczny... Spodziewałbym się, że pojawi się
    komuś informacja na monitorze w stylu "prosimy o kontakt z policją" i
    policja/straż graniczna będąca na lotnisku bierze taką osobe i po prostu
    z nią krórko rozmawia. Przecież tak np. służby celne (nie wiem czy w PL)
    i graniczne profilują przylatujących do danego kraju, nawet bez
    komunikatu na monitorze. Rozmwa może dużo dać.

    Nie ma oczywiście 100% gwaracji, ale jak się nic nie zrobi to szanse są
    także zero.

    > A swoja droga - mamy w ogole taka liste osob podejrzewanych o zamach w
    > samolocie ?
    > Czy policja moze sobie co najwyzej pismo na lotnisko wyslac ...

    No właśnie...

    --
    Marcin

  • 186. Data: 2019-02-02 01:01:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Nie o zakaz lotu chodzi, a po prostu o dodatkow sprawdzenie. Okresowo na
    różnych lotniska pojawiają się alarmy teroryrstyczne. Na moim podwórku
    wygląda to tak, że ustawiają przed lub po bramce dodatkową kontrolę i
    trzepią każdego jednego. Nic obciązajacego, paszport pokazać, kartę
    pokładową, parę słów zamienić, idzie to szybko. Osobiście doceniam, że
    się to robi. Osobno, jak ktoś podpadnie już na kontroli granicznej, to
    jest prowadzony do pokoiku obok i się z nim gada.

    --
    Marcin

  • 187. Data: 2019-02-02 07:09:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale może faktycznie to głownie lekarz dał dupy? No ktoś wydaje się dał,
    > bo na faceta powinno być baczenie.

    Po pierwsze, a co jak zdrowy psychicznie planuje zamach - to już legalne
    i należy poczekać aż zrealizuje swoje plany? Po drugie - tu jest błąd
    "systemowy". Lekarz zapewne oceniał jego stan w czasie jak brał leki.
    Ponad 70% schzofreników zostawionych samych sobie przestaje brać leki po
    wyjściu ze szpitala (lub w tym wypadku więzienia).
    > No i nadal nie wiem ile to matek zgłasza się rocznie na policję
    > denoncjując własne dzieci, że mozna to uznać za zjawisko bez procesowego
    > znaczenia :)

    W ogóle nie rozumiem co w tym wszystkim ma za znaczenie słowo
    "procesowe". Policja nie jest od oceniania i działania na podstawie
    dowodów procesowych a raczej od ich zdobywania w trakcie swoich działań.

    Shrek

  • 188. Data: 2019-02-02 07:15:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie o zakaz lotu chodzi, a po prostu o dodatkow sprawdzenie.

    IMHO chodzi - skoro ktoś jest zdiagnozowanym schizofrenikiem i planuje
    "coś dużego z użyciem broni", to jest oczywistyym że nie powinien latać.
    I wcale do tego środka zapobiegawczego w postaci postanowienia sądu nie
    trzeba. Jak linie będą miały wiedze o tym, że delikwent ma głupie
    pomysły to go na swoją listę wpiszą i sobie nie polata.

    Sorry - ale choroba również może być powodem dla którego możesz nie być
    wpuszczonym na pokład. Skoro z tyfusem cię nie wpuszczą bo jesteś
    niebezpieczny to w imię jakiejś poprawności politycznej mamy wpuszczać
    schizofreników z "dużymi planami"? Gwarantuje ci, że gdyby była
    informacja do linii lotniczej to kolo nigdzie by nie poleciał.

    Shrek

  • 189. Data: 2019-02-02 07:26:37
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.02.2019 o 07:15, Szrek pisze:
    > IMHO chodzi - skoro ktoś jest zdiagnozowanym schizofrenikiem i planuje
    > "coś dużego z użyciem broni", to jest oczywistyym że nie powinien latać.

    ta, szrek wszystko najlepiej:)))))

  • 190. Data: 2019-02-02 10:18:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > i graniczne profilują przylatujących do danego kraju, nawet bez
    > komunikatu na monitorze. Rozmwa może dużo dać.

    Lekarze, będący fachowcami obserwowali go kilka miesięcy i nie doszli do
    wniosku, że jest niebezpieczny, ale oczekujesz, że f-z w trakcie
    krótkiej rozmowy uzna, że mimo wszystko jest.