eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż konsumencka › Sprzedaż konsumencka
  • Data: 2003-01-27 18:44:12
    Temat: Sprzedaż konsumencka
    Od: "Kris" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Proszę o pomoc w zrozumieniu przepisów ustawy z 27.07.2002r o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

    Art. 4 ust. 1 brzmi:
    "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
    przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
    ona w chwili wydania."

    a art. 10 ust. 1
    "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w
    przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru./.../"

    Czy ja dobrze rozumuję, że bezwzględna odpowiedzialność sprzedawcy wynosi
    tylko 6 miesięcy od wydania towaru?
    Czy po upływie tego okresu to konsument musi wykazać (udowodnić), że wada
    istniała w chwili wydania towaru.

    Jak stosować to prawo w przypadku zakupu np.:
    a) telewizora, który zepsuł się po 8 miesiącach
    b) HDD do komputera, który wydaje dziwne dźwięki po 9 miesiącach używania,
    c) mebli, które wyblakły po roku,
    c) dywanu, w którym wychodzą pęczki włókna tez po roku czasu
    - przy założeniu że nie udzielono dodatkowo gwarancji.

    KS




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1