    From: scream <s...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprzedawca nie chce przyjac sprzetu do naprawy - pomocy!
    Date: Fri, 03 Oct 2003 15:14:29 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@chello062179033127.chello.pl

    Witam,

    Rok temu kupilem na gieldzie komputerowej nagrywarke Teac. Nie dostalem
    zadnego paragonu ani rachunku, natomiast dostalem karte gwarancyjna, na
    ktorej jest pieczatka firmy, warunki gwarancji i (to wazne) nazwa
    towaru, mianowicie:

    Nagrywarka TEAC W540E BOX

    Sprzet ten popsul mi sie jakis czas temu (miesiac?). Podczas nagrywania
    bufor dochodzil do 0 i plytka wyjezdzala uszkodzona. Zdarzalo sie, ze
    komputer w ogole nie rozpoznawal nagrywarki i traktowal ja tak jak gdyby
    jej w ogole nie bylo. Niewazne. Postanowilem oddac ja do naprawy. Firma
    miesci sie w podziemiach WGE w Warszawie.

    Sprzedawca w tym sklepie nie chce przyjac mojej reklamacji! Domaga sie
    zwrotu calego "zestawu" jaki dostalem, czyli wg niego czysta plyta,
    plyta z oprogramowaniem, tasma IDE, kabel audio, nagrywarka, instrukcja,
    pudelko. O ile nagrywarke, instrukcje i pudelko mam (i w takim zestawie
    zanioslem to do sklepu), to:

    - czysta plyte ktora dostalem - nagralem jeszcze tego samego dnia
    - tasmy IDE w ogole nie dostalem
    - kabla audio tez nie
    - oprogramowanie jest w wersji OEM i stanowi moja wlasnosc, wiec wg
    prawa nie moge go nikomu odstepowac (nawet sprzedawcy) :)

    Sprzedawca jednak nie przyjmuje mojej argumentacji mowiac, ze w podobnym
    zestawie, ktory on ma w sklepie, wszystkie elementy zestawu sa w
    pudelku. Próbowałem się kłócić, ale bez skutku!

    Nurtuje mnie to, czy on ma prawo nie przyjac ode mnie uszkodzonego
    sprzetu, ktory u niego kupilem. Wg mnie nie ma takiego prawa, ale on
    twierdzi inaczej. Co wiecej, na gwarancji jest wyszczególniona tylko
    jedna pozycja (napisalem wyzej) - nikt nigdzie nie napisal co znajduje
    sie w zestawie "box" - a jak wynika z tego co mowi sprzedawca,
    powinienem dostac cos czego nigdy od nich nie dostalem.

    Prosze o pomoc! Co mam zrobic? Gwarancja konczy mi sie za 7 dni i
    widocznie ten facet w sklepie gra na zwłokę... Chcę w rozmowie z nim
    powołać się na konkretne przepisy prawa, żeby mu może zmiękła rura...
    Czy ktos moglby mi podac konkretne artykuly na mocy ktorych moglbym
    wyegzekwować przyjęcie sprzętu do naprawy/wymiany? (tego modelu juz sie
    nie sprzedaje chyba, bo jest stary) Chodzi mi tez o przepisy ustawy o
    prawie autorskim, ktore regulowałyby sprawę oprogramowania OEM
    dołączonego do nagrywarki (konkretniej - że nie mogę go nikomu odstąpić,
    bo jest moje i może być rozpowszechniane tylko przy sprzedaży sprzętu).

    Z góry dzięki za wszystkie rady..
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl