eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedawca nie chce przyjac sprzetu do naprawy - pomocy!Re: Sprzedawca nie chce przyjac sprzetu do naprawy - pomocy! [!]
  • Data: 2003-10-06 07:18:41
    Temat: Re: Sprzedawca nie chce przyjac sprzetu do naprawy - pomocy! [!]
    Od: "" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Ponawiam moją prośbę o pomoc! Czasu zostało mi bardzo niewiele, bo 5
    > dni. Nikt nic nie wie na temat konkretnych art. KC czy Ust. o Prawie
    > Autorskim?

    czesc,

    tak na szybko:

    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
    towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a
    także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny
    sposób zaspokojenia.
    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1,
    nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je
    za uzasadnione.

    Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
    towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku.
    2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od
    stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową;
    przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1.
    W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.
    3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
    przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania
    naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez
    trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.
    4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z
    niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia
    umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.

    art. 13.4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne
    do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres
    gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i
    terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte
    stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie
    ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności
    towaru z umową.

    KC art 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
    dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do
    miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z
    okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz
    znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w
    odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt
    do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.

    To co napisales o wymaganiach gwaranta - ze w pudelku powinna znajdowac sie
    plyta cdr i jakies kable - to jakies bezpodstawne zadania, gdyz ani plyta, ani
    tasma dolaczona w pudelku (przeciez i tak mozesz dolozyc inna, na oryginalnej
    nie jest napisane teac) nie sa niezastapione i tym samym niezbedne do
    stwierdzenia, ze sprzet jest wadliwy/niewadliwy. nie sa rowniez niezbedne do
    prawidlowego dzialania nagrywarki
    nie widze powodu dla ktorego powinienes dostarczyc w pudelku lacznie z
    nagrywarka plyte cdr
    tak. btw mam taka sama nagrywarke, tez box i tez plyte nagralem 1go dnia ;)
    posuwajac sie torem myslenia sprzedawcy - w ogole po zakupie nie powinienes
    tego setu otwierac, trzymac oryginalnie zapakowane, lacznie z folia, w ktora
    opakowana byla nagrywarka...

    czytales co jest napisane na karcie gwarancyjnej, ktora dostales przy zakupie?
    tam powinno byc napisane w jakim stanie i co powinienes dostarczyc sprzedawcy
    (podejrzewam, ze napisane jest tam tylko, ze reklamowana rzecz musi byc
    dostarczona w oryginalnym opakowaniu (i nic wiecej))

    proponuje udac sie raz jeszcze do tego sklepu, przygotowac od razu pisemko, ze
    sprzedawca (tzn. firma) zostala poinformowana o twoich zadaniach i prosic o
    wyjasnienia na pismie, dlaczego gwarancja nie zostaje uznana
    no i wtedy, zgodnie z wczesniejszymi sugestiami - pih lub powiatowy rzecznik
    praw konsumenta
    a tak w ogole to rozmawiaj z wlascicielem firmy, anie jakims sprzedawca, ktory
    niedokonca nawet wie, co sprzedaje
    pozdrawiam
    d.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 06.10.03 08:08
  • 06.10.03 08:33
  • 06.10.03 10:50
  • 06.10.03 11:20
  • 06.10.03 12:11 scream
  • 06.10.03 12:13 scream
  • 06.10.03 12:53
  • 06.10.03 12:58
  • 06.10.03 18:36 scream

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1