  • 21. Data: 2011-10-17 15:51:11
    Temat: Re: Smsy
    Od: to <t...@x...abc>

    begin JK

    > Znasz sposób w jaki można to zrobić?

    A co za różnica czy zna? Dane zapisane w pamięci da się zmienić i jak
    komuś będzie zależało, żeby kogoś wrobić w przestępstwo, to z pewnością
    dowie się w jaki sposób.

  • 22. Data: 2011-10-17 16:41:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > wiadomości grup dyskusyjnych:j7hb08$fss$...@i...gazeta.pl...

    > czyjego operatora, odbiorcy czy rzekomego nadawcy?

    zawsze nadawcy. Operator odbiorcy wie tyle, co jest zawarte w SMSie, czyli
    w przypadku podstawienia lewego numeru nadawcy nie wie nic.

  • 23. Data: 2011-10-17 16:41:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > To potwierdzona informacja?

    O tych danych normy nie wspominają, co nie znaczy. że oprogramowanie
    centrum SMS ich nie realizuje.

  • 24. Data: 2011-10-17 17:37:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > A co za różnica czy zna? Dane zapisane w pamięci da się zmienić i jak
    > komuś będzie zależało, żeby kogoś wrobić w przestępstwo, to z pewnością
    > dowie się w jaki sposób.

    Z tego co pamiętam jak wgrywałem różne patche na flash oraz zmieniałem
    sterowniki od kamery i audio to był dostęp do sms. Wystarczył edytor i z głowy.
    Nawet z tego co pamiętam to jest patch, aby smsy były zapisywane na karcie
    pamięci (tutaj edycja jest dziecinnie łatwa).

  • 25. Data: 2011-10-17 20:14:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@b...org> writes:

    > O tych danych normy nie wspominają, co nie znaczy. że oprogramowanie
    > centrum SMS ich nie realizuje.

    A co mowi prawo?

    MJ

  • 26. Data: 2011-10-17 20:52:49
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-10-17 14:50, Liwiusz wrote:

    > No i? Kasujesz oryginalne smsy i podstawiawsz spreparowane.

    jak się preparuje smsy oraz datę otrzymania w/g billingu? serio.

  • 27. Data: 2011-10-17 21:02:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@b...org> napisał w
    wiadomości
    k...@n...onet.pl...
    > zawsze nadawcy. Operator odbiorcy wie tyle, co jest zawarte w SMSie,
    > czyli
    > w przypadku podstawienia lewego numeru nadawcy nie wie nic.

    I tu trafiasz w sedno sprawy. Jeśli spreparujemy SMS-a w telefonie
    odbiorcy, to nie bedzie śladu transmisji w centrach oraz na koncie nadawcy.
    Jeśli spreparujemy tego SMS-a poprzez przerobienie faktycznie wysłanego
    SMS-a, to jeszcze pozostaje szansa wykrycia, że nie zgadza sie rozmiar
    wiadomości. Po za tym w telefonie nadawcy bedzie oryginalny SMS. Po za tym
    wszystkie serwery przejściowe zachowają ślad po transmisji w postaci sum
    kontrolnych plików. Nie spotkałem się z tym, by ktoś poddawał w wątpliwość
    treść spisanych z telefonu SMS-ów, wiec trudno mi powiedzieć, jak to
    zadziała w praktyce, ale moim zdaniem o ile odtworzenie faktycznej treści
    SMS-a będzie trudne, to stwierdzenie, ze go sfałszowano powinno być
    prostsze :-)

  • 28. Data: 2011-10-17 21:10:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-17 22:52, Olo pisze:

    > jak się preparuje smsy oraz datę otrzymania w/g billingu? serio.

    1. Korzysta z serwisu, który wyśle smsy od dowolnego nadawcy z dowolną datą

    2. Preparuje treść i dane smsa w pamięci telefonu lub na karcie.
    Podejrzewam, że dla chcącego i wiedzącego jak jest to trywialne zadanie.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2011-10-17 21:43:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]

    IMHO nic. Suma kontrolna pliku nie ma nic wspólnego z
    przechwytywaniem/rejestrowaniem korespondencji i w zasadzie można ją
    podciągnąć pod zapewnienie poprawności przekazu.

    M.

  • 30. Data: 2011-10-18 06:04:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2011 17:04, JK pisze:

    > Znasz sposób w jaki można to zrobić?

    Jest mnóstwo programów do dłubania w pamięci telefonów.