  • 1. Data: 2011-10-17 18:42:09
    Temat: Czy da się dowiedzieć czyja jest działka ?
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Szukam działki budowlanej-w okolicy jest wiele pustych zaniedbanych parceli, które
    czyjeś są ale nie wiadomo czyje.

    Czy da się ustalić na podstawie adresu i lokalizacji (pomijając wywiad środowiskowy)
    czyja jest ta działka ? Np. z ksiąg wieczystych
    ?..

    Krzys

  • 2. Data: 2011-10-17 20:46:34
    Temat: Re: Czy da się dowiedzieć czyja jest działka ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-17 20:42, KrisB pisze:
> [...]
    >
    > Czy da się ustalić na podstawie adresu i lokalizacji (pomijając wywiad
    > środowiskowy) czyja jest ta działka ? Np. z ksiąg wieczystych ?..

    W wydziale ksiąg wieczystych lokalnego sądu rejonowego.

  • 3. Data: 2011-10-17 20:49:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 17 Oct 2011 22:46:34 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > W wydziale ksiąg wieczystych lokalnego sądu rejonowego.

    O ile masz numer księgi. A ten zdobyć nie jest łatwo, jeśli nie ma w
    okolicy jakiegoś ogólnodostepnego rejestru (jak np. WroSIP). Można zrobić
    ładne oczy w wydziale geodezji, ale nie zawsze działa ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-10-17 21:06:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrisB" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy da się ustalić na podstawie adresu i lokalizacji (pomijając wywiad
    > środowiskowy) czyja jest ta działka ? Np. z ksiąg wieczystych ?..

    czasem najprościej zapytać sąsiadów interesujacej nieruchomości. Mają to na
    swoich mapkach. Czasem to ktoś z rodziny lub znajomy. Jak ten sposób nei
    zadziała, to idziesz do Geodezji i prosisz o podanie Ci numeru księgi
    wieczystej, a potem wniosek do ksiąg i masz już właścicieli.

  • 5. Data: 2011-10-17 21:38:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 17 Oct 2011 23:06:24 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > swoich mapkach. Czasem to ktoś z rodziny lub znajomy. Jak ten sposób nei
    > zadziała, to idziesz do Geodezji i prosisz o podanie Ci numeru księgi

    I słyszysz "a jaki ma Pan interes prawny w uzyskaniu tej informacji?" :)

    Pewnie chęć zakupu przejdzie...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2011-10-18 09:24:13
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > I słyszysz "a jaki ma Pan interes prawny w uzyskaniu tej informacji?" :)

    Wielokrotnie to praktykowałem. Mówi się prawdę: "chcę ustalić
    właściciela, bo jestem zainteresowany kupnem". Dostaję wypis ewidencyjny
    działki (koszt ok. 6 zł). Być może da się zrobić piękne oczy, ale to
    raczej w mniejszych oddziałach geodezji. Potem księgi wieczyste. A potem
    to loteria, namierzyć kogoś jest nieraz ciężko. W księdze nie będzie
    adresu ani telefonu.
    Łatwiej jest czasem spytać sąsiadów czy nie mają kontaktu do
    właściciela, albo chociaż mniej więcej gdzie mieszkają.

    Jedną osobę ustaliłem np. tak: z geodezji nr księgi, z księgi imię i
    nazwisko właściciela, od sąsiada wiedza że właściciel mieszka mniej
    więcej w pewnej okolicy. Ze starej książki telefonicznej po nazwisku
    znalazłem tę osobę mieszkającą właśnie w podanej okolicy i - bingo!
    Niestety cenę działki rzucił z kosmosu :(

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2011-10-18 12:44:53
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-10-17 22:49, Borys Pogoreło wrote:

    > O ile masz numer księgi. A ten zdobyć nie jest łatwo, jeśli nie ma w
    > okolicy jakiegoś ogólnodostepnego rejestru (jak np. WroSIP). Można zrobić
    > ładne oczy w wydziale geodezji, ale nie zawsze działa ;)

    W Gdańsku sprawdzasz numer działki w gisie (www), numer księgi kosztuje
    w UM chyba 3zł za sztukę.

    gacek

  • 8. Data: 2011-10-18 13:56:58
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    I niby co "praktykowałeś"?
    Jeżdżenie maluchem w kółko?
    "Praktykować" to można uzyskanie danych (adresowych, pesel, nip) właściciela
    działki z ewidencji gruntów i budynków, bo te dane w ewidencji są.
    Oczywiście ściema urzędnicza o "ochronie danych osobowych", tu się
    wykaż "praktykowaniem".

    -----

  • 9. Data: 2011-10-18 15:36:24
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > działki z ewidencji gruntów i budynków, bo te dane w ewidencji są.
    > Oczywiście ściema urzędnicza o "ochronie danych osobowych", tu się

    Durnot nie pisz jak nie wiesz.
    Wypis z ewidencji geodezyjnej zawiera numer księgi.
    Księga zawiera imię i nazwisko właściciela. Dalej musisz się wykazać
    sprytem i/lub wytrwałością. Jak nie umiesz, to idź popraktykować (albo
    "popraktykować" jeśli wolisz) jeżdżenie maluchem w kółko.

    --
    Krzysztof

  • 10. Data: 2011-10-19 13:18:02
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 17:36:24 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

    > Durnot nie pisz jak nie wiesz.
    > Wypis z ewidencji geodezyjnej zawiera numer księgi.
    > Księga zawiera imię i nazwisko właściciela.
    Toż Ci pisze: ewidencja gruntów i budynków TEŻ zawiera dane włąściciela z
    adresem. Na ile aktualnym i dokładnym, to już inna para kaloszy.

    --
    pozdro
    poreba