    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Smsy
    Date: Mon, 17 Oct 2011 23:02:53 +0200

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@b...org> napisał w
    wiadomości
    k...@n...onet.pl...
    > zawsze nadawcy. Operator odbiorcy wie tyle, co jest zawarte w SMSie,
    > czyli
    > w przypadku podstawienia lewego numeru nadawcy nie wie nic.

    I tu trafiasz w sedno sprawy. Jeśli spreparujemy SMS-a w telefonie
    odbiorcy, to nie bedzie śladu transmisji w centrach oraz na koncie nadawcy.
    Jeśli spreparujemy tego SMS-a poprzez przerobienie faktycznie wysłanego
    SMS-a, to jeszcze pozostaje szansa wykrycia, że nie zgadza sie rozmiar
    wiadomości. Po za tym w telefonie nadawcy bedzie oryginalny SMS. Po za tym
    wszystkie serwery przejściowe zachowają ślad po transmisji w postaci sum
    kontrolnych plików. Nie spotkałem się z tym, by ktoś poddawał w wątpliwość
    treść spisanych z telefonu SMS-ów, wiec trudno mi powiedzieć, jak to
    zadziała w praktyce, ale moim zdaniem o ile odtworzenie faktycznej treści
    SMS-a będzie trudne, to stwierdzenie, ze go sfałszowano powinno być
    prostsze :-)