  • 21. Data: 2007-07-25 13:27:22
    Temat: Re: Skutery SM na sciezce rowerowo-pieszej
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    poreba pisze:

    > Zdegradowałeś OSĘ do motorowerów?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Osa_(skuter)
    > "Produkowany przez Warszawską Fabrykę Motocykli
    > w dwóch wersjach z silnikiem 150 ccm od 1958 roku
    > i 175 ccm od początku lat 60"
    > Zatem twierdzisz, że wg prd 175ccm i 85km/h czyni motorower z Osy.

    Właśnie nie - motorower to pojazd o pojemności do 50ccm, więć OSA nie
    może być motorowerem, skoro ma pojemność 175ccm.

    Natomiast mowa była o skuterach straży miejskiej, które mogą mieć do
    50ccm. I pytanie brzmiało czy mogą jeździć po ścieżkach rowerowych.

    Nie każdy skuter to motorower, ale skuter o pojemności silnika 50ccm
    - tak.

    L.

  • 22. Data: 2007-07-25 13:35:49
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2007 15:27:22 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Właśnie nie - motorower to pojazd o pojemności do 50ccm, więć OSA nie
    > może być motorowerem, skoro ma pojemność 175ccm.
    Dziękuję za wyjaśnienie odwołujące: "Skuter to według definicji kodeksu
    drogowego motorower"

    > Natomiast mowa była o skuterach straży miejskiej, które mogą mieć do
    > 50ccm. I pytanie brzmiało czy mogą jeździć po ścieżkach rowerowych.
    Jest jakieś rozporządzenie o skuterach straży miejskiej ograniczające
    pojemność skokową (i prędkość) używanych w nich silników?!

    --
    pozdro
    poreba

  • 23. Data: 2007-07-25 13:42:49
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    Andrzej Lawa rzecze co nastepuje.:
    > Znowu błąd.
    > To połączenie C-13 i C-16 i oznacza drogę dla pieszych oraz kierujących
    > ROWERAMI jednośladowymi.

    Czy konkluzja jest zatem taka: jeżeli nie używają sygnału dźwiękowego i
    świetlnego ("kogut na sygnale"), to nie mają prawa poruszać się po ciągu
    pieszo-rowerowym, nawet jeśli będą się tłumaczyć celami wyższymi itp. itd.?

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**

  • 24. Data: 2007-07-25 13:45:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:f87k0k$e5n$1@news.lublin.pl...

    > Czy konkluzja jest zatem taka: jeżeli nie używają sygnału dźwiękowego i
    > świetlnego ("kogut na sygnale"),

    nawet uzywajac takiego sygnalu powinni poruszac sie droga przeznaczona dla
    nich, czyli ulica

  • 25. Data: 2007-07-25 13:51:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jest jakieś rozporządzenie o skuterach straży miejskiej ograniczające
    > pojemność skokową (i prędkość) używanych w nich silników?!

    zrozum ze niezaleznie od tego jaka ten skuter ma pojemnosc, moc czy max
    predkosc, nie ma prawa znalezc sie na sciezce rowerowej czy
    pieszorowerowej, jego miejsce jako pojazdu silnikowego jest na ulicy

  • 26. Data: 2007-07-25 14:07:18
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    szerszen rzecze co nastepuje.:
    > nawet uzywajac takiego sygnalu powinni poruszac sie droga przeznaczona
    > dla nich, czyli ulica

    No tu się nie zgodzę. A co, gdyby zdarzenie do którego jadą było za x km na
    ścieżce, która nie jest równoległa do ulicy?

    Inna sprawa, że gdy miał miejsce mini wypadek na ścieżce i policja potem
    przyjechała pilnować roweru poszkodowanego to jechali samochodem przez
    ścieżkę bez "dyskoteki", no ale to rozumiem. Co innego, gdy wychodzę się
    przewietrzyć i odpocząć od spalin a wyprzedzają mnie dwa śmierdzące i
    hałasujące skutery.

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**

  • 27. Data: 2007-07-25 14:08:53
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

> [...]
    > predkosc, nie ma prawa znalezc sie na sciezce rowerowej czy
    > pieszorowerowej, jego miejsce jako pojazdu silnikowego jest na ulicy

    Ja to rozumiem, tylko zastanawiam się nad skutecznością ścigania tego typu
    "patroli". Zawsze mogą się wybronić, że dostali od kogoś przechodzącego
    informację np. o pobiciu w miejscu X na ścieżce.

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**

  • 28. Data: 2007-07-25 14:15:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:f87lhh$ff1$1@news.lublin.pl...

    > Ja to rozumiem, tylko zastanawiam się nad skutecznością ścigania tego
    > typu "patroli". Zawsze mogą się wybronić, że dostali od kogoś
    > przechodzącego informację np. o pobiciu w miejscu X na ścieżce.

    a to juz insza inszosc nie majaca nic wspolnego z pord :)

  • 29. Data: 2007-07-25 14:15:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:
> [...]
    > predkosc, nie ma prawa znalezc sie na sciezce rowerowej czy
    > pieszorowerowej, jego miejsce jako pojazdu silnikowego jest na ulicy

    Rany... Po raz kolejny: "skuter" to tylko FASON pojazdu. Na upartego
    może być i rower w formie skutera.

    Poza tym skuter-motorower pojazdem silnikowym nie jest (zresztą jak
    każdy inny motorower).

  • 30. Data: 2007-07-25 14:16:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:f87leh$fec$1@news.lublin.pl...

    > No tu się nie zgodzę. A co, gdyby zdarzenie do którego jadą było za x km
    > na ścieżce, która nie jest równoległa do ulicy?

    a co by bylo gdyby tu bylo przedzkoszle, albo przechodzila panska matka ;)