  • 1. Data: 2007-07-24 19:51:17
    Temat: zwrot zakupionego towaru
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    zakupiłem wczoraj aparat fotograficzny. taką zwykłą małpkę do
    pstrykania. okazało się, że co któreś zdjęcie wychodzi całkiem czarne.
    podpowiedzcie mi, żebym nie dał d**y jak z tym telefonem którego sprawę
    opisywałem powyżej, czy mogę ten aparat oddać i żądać zwrotu gotówki?? a
    jeśli tak, a gość będzie się upierał ze mi go wymieni na inny, to co
    wtedy?? przecież to może być wada całej serii. na co wtedy się powoływać??
    poradźcie coś raz jeszcze.

  • 2. Data: 2007-07-24 21:24:46
    Temat: Re: zwrot zakupionego towaru
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

> [...]
    > jeśli tak, a gość będzie się upierał ze mi go wymieni na inny, to co
    > wtedy?? przecież to może być wada całej serii. na co wtedy się powoływać??

    Kupiłeś go osobiście czy na odległość?
    Niestety zwrot gotówki to nie taka prosta sprawa. Najpierw musisz
    zażądać naprawy lub wymiany i dopiero jak sprzedawca nie wywiązuje się z
    tych obowiązków to możesz zażyczyć sobie zwrotu gotówki.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 3. Data: 2007-07-24 21:52:40
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    > zażądać naprawy lub wymiany i dopiero jak sprzedawca nie wywiązuje się z
    > tych obowiązków to możesz zażyczyć sobie zwrotu gotówki.

    aparat kupiłem w sklepie na miejscu. jeśli nie mogę żądać zwrotu
    gotówki, to chyba lepiej brać nową sztukę co??
    tym bardziej, że za kilka dni wyjazd i jest mi on potrzebny.

  • 4. Data: 2007-07-24 22:31:19
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

    > aparat kupiłem w sklepie na miejscu. jeśli nie mogę żądać zwrotu
    > gotówki, to chyba lepiej brać nową sztukę co??
    > tym bardziej, że za kilka dni wyjazd i jest mi on potrzebny.

    Pamiętaj o 14 dniach jakie ma sprzedawca na ustosunkowanie się o Twojego
    zgłoszenia + x czasu na jego wykonanie. Co więcej może stwierdzić, że to
    dla nie go niewygodne wymieniać sprzęt i będzie chciał go naprawiać.
    Ogólnie czasami trzeba się nakłócić.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2007-07-25 08:09:59
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

> [...]
    > naprawy lub wymiany i dopiero jak sprzedawca nie wywiązuje się z tych
    > obowiązków to możesz zażyczyć sobie zwrotu gotówki

    Nieprawda. Zakładam, że mówimy o odstąpieniu od umowy na zasadach rękojmii.
    Aparat foto to rzecz oznaczona co do gatunku, więc zgodnie z art.560 KC może
    odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku jeśli wada jest istotna. Kupujący
    nie może od umowy odstąpić jeśli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz
    wadliwą na wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie.

    Sytuacja, o której piszesz dotyczy rzeczy oznaczonej co do tożsamości.

    SOTB

  • 6. Data: 2007-07-25 08:17:21
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    Przepraszam, wprowadziłbym w błąd, to dotyczy tylko działalności
    gospodarczej.

    SOTB

  • 7. Data: 2007-07-25 08:40:55
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    sotb pisze:

    > Przepraszam, wprowadziłbym w błąd, to dotyczy tylko działalności
    > gospodarczej.

    ha! :D

    > SOTB

    pozdrawiam.