  • 11. Data: 2011-08-05 13:47:00
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-08-05, cyklista <c...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Który bank daje bezpłatne przelewy z kont firmowych na rachunki w innych
    > bankach? (nie w ilości 3 sztuki miesięcznie ale bez ograniczeń)

    Ale jakich firm? 1-os DG, czy sp. z o.o.?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2011-08-05 14:19:27
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2011-08-05, cyklista<c...@k...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale jakich firm? 1-os DG, czy sp. z o.o.?

    Nie ważne jakich, ważne że konto jest oficjalnie firmowe a nie osobiste
    1-os \dg używane jako firmowe. Jednak dla spokoju ducha przyjmijmy że
    spółek prawa handlowego.

  • 13. Data: 2011-08-05 14:24:09
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > VWBank.

    gdyby nie opłata roczna za token to by tak było a tak to przelewy są
    jednak płatne 1zł jak ich zrobisz 36 w roku lub 0,5 zł jak zrobisz 2x
    więcej itd..

  • 14. Data: 2011-08-05 14:27:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-08-05, cyklista <c...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Nie ważne jakich, ważne że konto jest oficjalnie firmowe a nie osobiste
    > 1-os \dg używane jako firmowe. Jednak dla spokoju ducha przyjmijmy że
    > spółek prawa handlowego.

    No dla mnie ważne, bo dla 1-os DG znam konta firmowe bez opłat za przelewy,
    np: http://www.ideabank.pl/konto_firma_to_ja

    Poza tym są konta z dość sensownie ustawionym limitem (np. 100 przelewów
    darmowych) - np. Lukas, Multibank.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2011-08-05 14:30:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > VWBank.
    >

    >gdyby nie opłata roczna za token to by tak było

    Jak założysz sobie darmowe konto prywatne, to za token (wspólny do obu
    rachunków) nie zapłacisz.

  • 16. Data: 2011-08-05 14:55:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.08.2011 15:24), Selektor wrote:
> [...]
    > nie jest potrzebne, ale robię to wyłącznie dla porządku,
    > aby uściślić moje pytanie.
    >
    > Przelewy mam zamiar wykonywać drogą elektroniczną a to
    > znaczy, że kosztów paliwa, stania w kolejce czy bardziej
    > wyuzdanych perwersji raczej uniknę, uwzględniając, że jest
    > rok 2011. W związku z powyższym raczej chodzi mi wyłącznie
    > o koszty o których wspomniałem powyżej.
    >
    > Wyjaśnienie dla wszystkich zainteresowanych:
    > Proszę również przyjąć, że koszt przelewu z mojego banku na rachunek
    > odbiorcy, jeżeli rachunek odbiorcy znajduje się w innym banku,

    Wydaje mi się, że kasę masz obowiązek zwrócić w całości. Podstawą prawną
    jest brak wiadomej mi podstawy do naliczania twoich kosztów
    manipulacyjnych.

    Jednak, wydaje mi się także, że nie masz obowiązku zwracać tej kwoty na
    konto, ale wystarczy jak pozostawisz do odbioru w siedzibie.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-08-05 15:07:27
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Selektor nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > tz. wnioskuję, że popierasz to jakimś paragrafem i domniemuje,
    > że przez "Zwrócić całą kwotę klientowi", masz na myśli, że jestem
    > do tego zobligowany. Mogę prosić o podstawe prawną, jeżeli takowa
    > istnieje, wtedy wycofuję pozostałą część mojego pytania.

    a odstąpienie od umowy przez konsumenta w ciągu 10 dni gdy transakcja była
    zawarta poza siedzibą przedsiębiorcy?
    http://konsument.um.warszawa.pl/sites/konsument.um.w
    arszawa.pl/files/zalaczniki/5.doc
    Przem

  • 18. Data: 2011-08-05 21:14:09
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    > a odstąpienie od umowy przez konsumenta w ciągu 10 dni gdy transakcja była
    > zawarta poza siedzibą przedsiębiorcy?
    > http://konsument.um.warszawa.pl/sites/konsument.um.w
    arszawa.pl/files/zalaczniki/5.doc

    Czytam ustawę ale nie widzę w niej
    nakazu zwrotu pieniędzy w konkretny sposób - tz. że musi to być
    przelew bankowy lub przekaz pocztowy. Mówi się wyłącznie ogólnikowo
    o zwrocie całej kwoty.
    Właśne o tym napisał movoicem.

    Więc ponawiam pytanie czy w świetle w/w ustawy, mam obowiązek ponosić
    koszt przelewu zwrotnego do klienta (koszt anulowania transakcji kartą).
    Już wiem, że prowizja dla operatora płatności kartą przepada i to moja
    strata.

    Pozdrawiam
    Selektor

  • 19. Data: 2011-08-05 21:21:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Selektor" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > koszt przelewu zwrotnego do klienta (koszt anulowania transakcji kartą).
    > Już wiem, że prowizja dla operatora płatności kartą przepada i to moja

    Niby dlaczego?
    Przecież możesz zrobić zwrot na kartę.

  • 20. Data: 2011-08-05 21:34:09
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    > Selektorze a odwracając sytuację - jak ktoś kupuje u Ciebie i płaci
    > przelewem
    > to płaci Ci o 5 zł mniej bo mu w banku taką prowizję pobierają czy raczej
    > wpłaca całą kwotę?

    tylko różnica jest taka, że to klient rezygnuje a nie ja.
    To klient odstępuje od umowy, nie ja. W przypadku reklamacji,
    jeżeli jest zasadna, nie mam wątpliwości, że pokrycie kosztów jest moim
    obowiązkiem jako sprzedającego.

    > Odnośnie podstaw prawnych to bodajże nawet w tym tygodniu było na temat
    > ustawy
    > o sprzedaży na odległość.

    ok, który art. wspomnianej ustawy obliguje mnie do poniesienia
    kosztów przelewu/anulowania płatności kartą? Ustawa nie wspomina
    (przynajmniej ja tego nie wiedzę) o sposobie zwrotu pieniędzy.
    Na wyraźne życzenie klienta zwrot dokonany będzie w sposób
    jaki sobie zażyczy, przy założeniu, że sam pokryje koszty swojego
    życzenia. Oczywiście proszę się nie czepiać, nie mówię tu o naliczaniu
    jakiś wygórowanych i wyimaginowanych kosztów a o realnym koszcie przelewu,
    anulowania transakcji kartą - dla porządku, bez doliczania kosztów mojego
    czasu i innych, czysty koszt przelewu/anulowania transakcji zgodny z tabelą
    banku/operatora płatności.

    I tak w takiej sytuacji przez kaprys klienta, jestem do tyłu z kosztem
    wysyłki do klienta, za który muszę zwrócić pieniądze jak i z prowizją
    dla operatora płatności kartą, jeżeli została wykonana w ten sposób
    płatność.
    Wiem, wiem takie ryzyko... ale nie o dyskusje w tym zakresie mi chodzi.