  • 1. Data: 2002-10-02 14:33:07
    Temat: Sasiad
    Od: "bob" <r...@w...pl>

    Witam,

    Mam upierdliwego sasiada. Ogrodzil sobie dzialke i z jednej strony wszedl
    nam z plotem na dzialke na szerokosci okolo 1,5m (Pawlaki o mniej sie
    klocili)
    i dlugosci okolo 20 m a z drugiej strony klin od 0m do okolo 1 m na dlugosci
    ponad 40 m.
    Jak mu zwrocilismy uwage to tylko skwitowal ze sie pomylil. Wyglada, ze nie
    ma zamiaru nic z tym zrobic. Ale poniewaz to jakas dalsza rodzina to dalismy
    spokoj.
    Ale jakby tego bylo malo to jesli wiatr wieje w naszym kierunku on podpala
    smieci na
    podworku. Dodatkowo usypal sobie kwietnik na budynku przylegajacym do jego
    dzialki (wlasciwie nie do jego bo to jest wlasnie ten klin i ziemia nalezy
    do nas) przez co
    powodujezamakanie scian tego budynku. Po tych deszczach sciana jest
    zamoknieta do
    wysokosci 1,5m wewnatrz budynku. Ostatnio posadzil przed naszym oknem
    choinki. Na
    razie maja okolo 1 m, ale pytalismy gosci ktorzy je posadzili i maja miec
    okolo 4m.
    Zeby jeszcze bylo malo to posadzil je na klinie, ktory nalezy do nas.

    W zwiazku z tym kilka pytan:
    1. Jaki wysoki moze byc mur oddzielajacy dzialki, jesli nie zgadza sie na
    niego drugi sasiad?
    Mur zaslanialby okna budynku mieszkalnego i znajdowalby sie w odleglosci
    prawie 4m od
    budynku.
    2. Jak daleko od granicy dzialki mozna zasadzic drzewa?
    3. Jak daleko od budynku mozna zasadzic drzewa? (korzenie drzew moga
    zniszczyc fundamenty
    i podlogi - to stary budynek)
    4. Co zrobic z takim upierdliwym sasiadem? Przyznaje sie, ze robi to
    specjalnie - szczyt bezczelnosci.
    5. Gdzie szukac prawa budowlanego w calej okazalosci?

    Dziekuje z gory i pozdrawiam,
    Robert.
    --
    R...@w...pl

  • 2. Data: 2002-10-03 22:26:55
    Temat: Re: Sasiad
    Od: "Barbara" <p...@n...pl>

    Użytkownik "bob" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klocili)
    > i dlugosci okolo 20 m a z drugiej strony klin od 0m do okolo 1 m na dlugosci

    Pawlaki klocili sie o miedze, a to ponizej 0,5 metra :-)
    Masz najwyrazniej do czynienia z dzialaniem zlosliwym i zmierzajacym do wykurzenia
    Cie z miejsca zamieszkania.
    Dosc mocno juz pozwoliles sobie wejsc na glowe.
    Sprobuj zalatwic to na drodze administracyjnej w urzedzie zglaszajac samowole
    budowlana, ew. przejdz sie do wydz.
    geodezji i tam pogadaj.
    Musisz byc bardzo konsekwentny, a poza tym nie powinienes wdawac sie w zadne
    pyskowki.
    Odradzam tez kierowanie sprawy na droge sadowa - kosztowny, dlugi proces i strata
    nerwow.

    Jest przed wyborami, zatem to dobry czas na zalatwianie spraw urzedowych.
    Prawa budowlanego nie masz co szukac. Poszukaj darmowego prawnika i to jak
    najszybciej.
    Barbara