  • 1. Data: 2002-10-02 13:12:09
    Temat: wypadek w pracy
    Od: "basik30" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    ...... chodząc w pracy tu i tam przewróciłam się i .... złamałam zęba -
    oczywiście jedynkę
    BHP-owiec marnie ocenił moją szanse na jakiekolwiek odszkodowanie z ZUS nie
    mówiąc o pracodawcy i nie wypisał protokołu wypadku jedynie adnotację,
    twierdząc iż żadnego uszczerbku nie ma.
    Co o tym sądzicie?
    BK

  • 2. Data: 2002-10-03 12:02:20
    Temat: Re: wypadek w pracy
    Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl>

> [...]
    nie
    > mówiąc o pracodawcy i nie wypisał protokołu wypadku jedynie adnotację,

    Nie miał prawa tak zareagować. Kodeks Pracy nakłada na pracodawcę obowiązek
    przyjęcia zgoszenia wypadku przy pracy i zbadania tego wypadku. Wypadek
    należy zgłosić natychmiast, dobrze jest mieć świadków. W Twoim przypadku
    jest to ewidentny wypadek przy pracy (chyba, że złamałaś w domu, a udajesz,
    że w pracy). Musi być sporządzony protokół powypadkowy, wyciągnięte wnioski
    na przyszłość (może jest zbyt ślisko, nierówno itp. i należy to poprawić).
    Nie jest rolą BHP-owca ocenianie szans na odszkodowanie. Musi Cie skierować
    na komisję lekarską do ZUS-u i ew. jeżeli jesteś dodatkowo ubezpieczona np.w
    PZU-Życie czy innym Commercialu, na komisjędo tego ubezpieczyciela.
    Odszkodowanie możesz dostać niezależnie z obu źródeł. Jego wysokość zależy
    od przyznanego przez daną komisję % uszczerbku na zdrowiu, a utrata jedynki
    niewątpliwie uszczerbkiem jest. Za każdy % ustalona jest stawka pieniężna.
    Może starczy na wstawienie nawet dwóch jedynek.
    Jeżeli nadal nie będzie chciał, poskarż się dyrektorowi i powołaj na Kodeks
    Pracy. W ostateczności możesz zgosić sprawę do PIP-u.
    Powodzenia
    Majka