  • 1. Data: 2002-10-02 13:43:40
    Temat: Prawo pracy -pomóżcie!!!!!!
    Od: "Anna Nowacka" <a...@g...pl>

    Bardzo proszę o porady prawników. Moja historia jest bardzo skomlikowana.
    Założyłam sprawę w sądzie mojemu pracodawcy -w lutym br.( wnioskowałam o
    dopuszczenie do pracy ).
    A spraw wygląda tak:
    Bylam zatrudniona w firmie "A" na umowie na czas nieokreślony. Ostatniego
    stycznia pracodawca telefonicznie poinformował mnie iż obniża mi
    wynagrodzenie o 50%. Gdy się na tą praktykę nie zgodziłam, 4.02.02 zabrał mi
    klucze do biura (za pokwitowaniem) i od tego czasu nie dopuszczał mnie do
    pracy. Moje kilkakrotne pisma o dopuszczenie do pracy były bez echa. Nie
    dostalam wypowiedzenia stosunku pracy na piśmie ,ani do dnia dzisiejszego
    świadectwa pracy. W okresie po 4.02 02 (tj. 5.02.02) poinformowałam
    pracodawcę pismem iż w dniach 5-6.02 wybieram dni przysługujące mi na opiekę
    nad dzieckiem. Od 7.02 do 28.02.02 dostarczyłam pracodawcy listem poleconym
    chorobowe.
    Dzisiaj na sprawie sędzina uznała,że moje roszczenie dopuszczenia do pracy
    jest nie możliwe, więc pozostaje ustalenie terminu rozwiązania umowy (jak
    uznała to 4.02- dzień nie dopuszczenia do pracy). W związku tym przysługuje
    mi wynagrodzenie za 4 dni luego oraz odszkodowanie (1 miesięczne za okres
    wypowiedzenia). W mojej ocenie to jest mniej niż gdybym dostała 4 lutego
    wypowiedzenie( wynagrodzenie za cały luty bo wypowiedzenie biegłoby od marca
    +pensja za marzec).
    Czy sędzina może nie uznać mi tych dni chorobowego jako okresu zatrudnienia?
    Jest to dla mnie ważne bo od tego zależy czy otrzymam prawo do zasiłku.
    Czy nie należy mi się również jakieś odszkodowanie za brak wypowiedzeniw
    umowy i nie wydanie świadectwa pracy?
    Pomóżcie jeśli możecie to podajcie podstawę prawną.
    Z góry dziękuję
    Anna Nowacka

  • 2. Data: 2002-10-02 14:17:29
    Temat: Re: Prawo pracy -pomóżcie!!!!!!
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 2 Oct 2002 15:43:40 +0200, "Anna Nowacka"
    <a...@g...pl> zakodował:

> [...]
    >umowy i nie wydanie świadectwa pracy?
    >Pomóżcie jeśli możecie to podajcie podstawę prawną.

    Ta sędzia jest jakaś taka, jakby, że się tak wyrażę delikatnie, no,
    stronnicza jest.
    Gdyby 4 pracodawca dał Ci wypowiedzenie, to pracowałabyś do końca
    marca (zakładając, że masz miesięczne wypowiedzenie), albo dostałabyś
    odszkodowanie równe wynagrodzeniu za ten okres (gdyby pracodawca
    plajtował).
    Do tego wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony wymaga uzasadnienia.
    Jeżeli jest to likwidacja stanowiska, to należy Ci się odprawa
    uzależniona od ogólnego stażu pracy (min. 1 miesięczne wynagrodzenie),
    a wszelkie inne uzasadnienie możesz zaskarżyć z dużą szansą wygranej
    (no, może nie u tej sędzi - qrde, jak to się odmienia, bo sędzina, to
    żona sędziego).
    Reasumując, zgodnie z KP powinnaś dostać _przynajmniej_ 3 pensje. Do
    tego IMO odszkodowanie za straty spowodowane brakiem świadectwa pracy.
    IMO nie pozostaje Ci nic innego jak walczyć dalej.

    FUT pl.praca.dyskusje

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775