    From: "Alexy" <a...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Samochody prywatne do dzialalnosci gospodarczej.
    Date: Tue, 26 Apr 2011 20:54:56 +0200

    Witam.

    W przypadku dzialalnosci gospodarczej, koszty kazdego z samochodów osobowych
    kupionych na firme wlicza sie w koszty uzyskania przychodu. Jest to proste i
    zrozumiale.

    Jak jest w przypadku samochodów prywatnych uzytkowanych w firmie?
    Czy majac kilka samochodów prywatnych moge ryczalt kilometrów liczyc dla
    kazdego samochodu oddzielnie?
    Przykladowo przysluguje mi w miesiacu na samochód 500km.
    Czy mam liczyc 500km x stawka za km dla samochodu 1 + 500km x stawka za km
    dla samochodu 2 + 500km x stawka za km dla samochodu 3 itd.?
    Czy jako osoba prowadzaca dzialalnosc, przysluguje mi tylko jeden limit
    kilometrów 500km x stawka za km dla samochodu?
    Paliwo kupuje na kazdy z samochodów niezaleznie i zgodnie z tym, które auto
    akurat uzytkuje i tankuje.
    Jednak patrzac na wlasne oszczednosci na paliwie staram sie wiecej jezdzic
    mniejszymi i ekonomiczniejszymi samochodami na krótkich trasach po miescie,
    wyciagajac auto o duzym litrazu i duzym przepale tylko wtedy, kiedy musze.
    Z pewnych wzgledów nie chcialem tych samochodów przekazywac wczesniej do
    dzialalnosci gospodarczej, poniewaz jest to dzialalnosc bez VAT-u i sa to
    samochody tymczasowe, które mam nadzieje beda uzytkowane krótko.

    Przy okazji mam pytanie jeszcze jak powinno wygladac przekazanie prywatnego
    samochodu do dzialalnosci gospodarczej jezeli chcialbym to zrobic
    nieodplatnie i bez odliczania kosztów amortyzacji, a chcac uproscic sobie
    rozliczanie kosztrów eksploatacji i uproscic ponowne przekazanie do celów
    prywatnych?
    Czy takie przekazanie wymaga sporzadzenia umowy kupna-sprzedazy z samym soba
    i zgloszenia w urzedzie skarbowym oraz zlozenia PCC?
    Czy samochód musze przerejestrowac na firme?
    Czy tez wystarczy tylko sporzadzic jakis wewnetrzny dokument przekazania?

    Z góry dziekuje za wszelka pomoc.