  • 21. Data: 2013-01-26 09:59:58
    Temat: Re: Sąd wymaga poświadczenia podpisów
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-25 20:28, Olgierd wrote:
    > niż kartka papieru i maz długopisami.

    Zaskakujące. Na podobną kartkę z maźnięciem długopisem i nieczytelnym
    znaczniem robiono już przekręty na grube miliony.

    >"skąd ten mój podpis pod tym oświadczeniem?"

    Całe szczęscie że od 2001 istnieje technologia podpisu ... oh wait ...

  • 22. Data: 2013-01-26 10:09:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zaskakujące. Na podobną kartkę z maźnięciem długopisem i nieczytelnym
    > znaczniem robiono już przekręty na grube miliony.

    > Całe szczęscie że od 2001 istnieje technologia podpisu ... oh wait ...

    Możesz napisać to jaśniej?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2013-01-26 10:18:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-26 10:09, Liwiusz wrote:
    > Możesz napisać to jaśniej?

    1450

    Oczywiście mam na mysli "istnieje" w sensie prawniczym. W sensie
    rzeczywistym istnieje od lat o ile pamiętam 70-tych.

  • 24. Data: 2013-01-26 12:27:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2001130
    1450

    > Oczywiście mam na mysli "istnieje" w sensie prawniczym. W sensie
    > rzeczywistym istnieje od lat o ile pamiętam 70-tych.

    I jak rozwiązuje to problem "skąd ten mój podpis pod tym
    oświadczeniem?"? Chyba nie zakładasz likwidacji składania oświadczeń
    woli w tradycyjny sposób?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2013-01-26 12:44:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-26 12:27, Liwiusz wrote:
    > I jak rozwiązuje to problem "skąd ten mój podpis pod tym
    > oświadczeniem?"?

    A jak rozwiazuje się współczesnie problem pojawienia się brata bliźniaka
    ze skradzonym dowodem u notariusza? Robi się na miejscu badania gene...
    oh wait ...

    Zadaniem podpisu jest upewnienie się w stopniu 100% że podpis jest
    prawidłowy i podpisał *ten* dokument. To że mógł wpaść w posiadanie
    obcej osoby jest rownie trudne w sensownym rozwiazaniu jak przenikliwy
    wzrok notariusza porównujący zdjęcie do osoby i wyczytujący z mimiki czy
    jestem szantażowany. Innymi słowy ciągle jestesmy w dupie w sprawie
    identyfikacji. Podpis elektroniczny mógłby to jednak w pewnym sensie
    ułatwić choć nie załatwić. Mam wrażenie że ustawodawca wybrał
    standardowy dupochron: ponieważ "nie" ma technologii to lecimy do
    notariusza z każdą duperelą, nawet jesli to idiotyzm.

    > Chyba nie zakładasz likwidacji składania oświadczeń
    > woli w tradycyjny sposób?

    A w czym ona jest lepsza w *opisanej* sytuacji sprzedaży mieszkania?
    Myślisz ze podczas podpisywania tego dokumentu trzymałem członkow
    zarządu pod pistoletem? Bo albo to mial na mysli ustawodawca, albo to że
    podpisy i pieczątki są do dupy.

  • 26. Data: 2013-01-28 14:21:48
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 12:44:22 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > jestem szantażowany. Innymi słowy ciągle jestesmy w dupie w sprawie
    > identyfikacji. Podpis elektroniczny mógłby to jednak w pewnym sensie

    Nie będę tu pisał jaki jest najprostszy sposób kradzieży tożsamości -- dzięki któremu
    nie trzeba nic podrabiać do rejenta, i nawet ten mityczny "kwalifikowany podpis
    cyfrowy" jest jak najbardziej prawidłowy -- ale jak się ostatnio o tym dowiedziałem,
    to padłem.

    Więc wybacz, ja nadal poproszę w najgrubszych sprawach wizytę w graciarni u
    notariusza, nawet jeśli 0,00031% czynności polega tam na oszustwie.

    --
    Olgierd
    [reklama] wirtualna kancelaria prawnicza http://legeartis.org.pl [/reklama]

  • 27. Data: 2013-01-28 14:24:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-28 14:21, Olgierd pisze:

> [...]
    podpis cyfrowy" jest jak najbardziej prawidłowy -- ale jak się ostatnio o tym

    To może choć jakimś linkiem rzucisz? :)

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2013-01-28 15:31:57
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 14:24:56 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    podpis cyfrowy" jest jak najbardziej prawidłowy -- ale jak się ostatnio o tym

    Ano właśnie linka nie ma.
    Ale w sumie mogę napisać: idziesz do urzędu miasta ze swoim zdjęciem, składasz
    wniosek -- w związku ze zgubieniem dowodu osobistego -- o nowy dowód.
    Oczywiście na dane całkowicie innej osoby, dzięki czemu później możesz
    wszystko:

    - rejestracja w CEIDG
    - kredyty
    - sklep internetowy
    - e-podpis megakwalifikowany (a jakże)
    - notariusz (a jakże)

    Jeśli ofiara nie ma w zwyczaju za często odwiedzać urzędów, ani nie ma np.
    profilu ePUAP (i nawyku logowania się do niego powiedzmy co tydzień ;-), to się nawet
    w tym nazbyt szybko nie połapie.

    Dla mnie to dowód na to, że owe dowody to przekleństwo, ponieważ dziś
    nie ufa się ludziom ale jakimś kawałkom plastiku.

    --
    Olgierd
    [reklama] wirtualna kancelaria prawna http://LegeArtis.org.pl [/reklama]

  • 29. Data: 2013-01-28 19:16:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-28 14:21, Olgierd wrote:
    > Więc wybacz, ja nadal poproszę w najgrubszych sprawach wizytę w graciarni u
    notariusza

    A co to da? W sensie: jaką odpowiedzialność przed kimkolwiek ma
    notariusz, jak sie "pomyli" w odczycie tożsamości kogoś kto sprzedaje Ci
    mieszkanie i jest oszustem?

  • 30. Data: 2013-01-29 11:18:45
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 19:16:06 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > A co to da? W sensie: jak� odpowiedzialno�� przed kimkolwiek ma
    > notariusz, jak sie "pomyli" w odczycie to�samo�ci kogo� kto sprzedaje Ci
    > mieszkanie i jest oszustem?

    http://www.notariusze.pl/strona.php?nr_str=11

    Natomiast większym plusem jest to, że jednak rejent odfiltruje
    98% łobuzów, których normalnie kartka papieru nie odfiltruje.

    (przepraszam za śmieci, ale Gógiel naprawdę coś chrzani z kodowaniem...)

    --
    Olgierd
    [reklama] http://LegeArtis.org.pl rozwiązywanie problemów z prawem [/reklama]