  • Data: 2005-07-05 08:39:53
    Temat: Sąd pracy - pismo przedprocesowe
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Z tego, co wyczytałem w KP, pracodawca ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia z
    dołu do 10 - go następnego miesiąca po przepracowanym, o ile umowa nie
    stanowi inaczej. Jeśli pracodawca nie wypłaci do tego dnia, pracownik ma
    prawo wniesc sprawę do Sądu Pracy. Gdzies mi się obiło jednak o uszy coś
    takiego, jak pismo przedprocesowe, czyli niejako ostateczne wezwanie
    pracodawcy do zapłaty w ciągu ilus tam dni, po których kierujemy sprawę do
    Sądu. I drugie - czy w tego typu przypadkach musi odbyć sie proces, czy Sąd
    Pracy analizując sytuacje może zmusić pracodawce do wypłaty wynagrodzenia
    bez wszczynania procesu ?