  • Data: 2014-06-05 15:17:41
    Temat: Rozwiazanie umowy o prace - kpina jakas!
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej, 2dni temu po przeszlo dwoch latach pracy, dostalem wypowiedzenie umowy
    o prace w zakladzie prywatnym z.o.o.

    Wypowiedzenie dostalem dnia kolejnego zaraz jak tylko zlozylem w formie
    pisemnej prosbe o przeprowadzenie kursow, ktore sa mi niezbedne do pracy na
    moim stanowisku zgodnie z regulaminem zakladowym oraz zasadami BPH.

    Podejrzewam, iz to wlasnie ta prosba, (a raczej pewny jestem) przyczynila
    sie do tego iz w-ce prezes podja taka decyzje a nie inna. Ze zdobytych
    informacji wynika iz polecenie zwolnienia, mnie wyszlo bezposrednio od
    Niego, bez konsultacji z kadrami, administracja, przelozonymi itd....
    Poprzednie pismo, jako ze jest takze dyrektorem generalnym, skierowalem
    wlasnie do Niego.

    Napisalem odwolanie, i prosbe o wyjasnieni mi powodu zwolnienia.
    Na moje stanowisko planowany byl:
    * nabor ludzi bo jest nas za malo;

    * jestesmy rozliczani z pracy i moje miesieczne rozliczanie stawialo mnie w
    czolowce zakladu wiec tym bardziej nie wiem o co chodzi;

    * dokument rozwiazujacy umowe byl napisany niedbale, nie pozwolono mi sie z
    nim doglebnie zapoznac, mialem podpisac i odejsc. Dokumentu nie podpisalem,
    zwrocilem na polecenia przelozonego (do domu zabrac nie moglem
    niepodpisanego egzemplarza)

    * powoluje sie zatem na: art. 61 k.c.; wyrok SN z 5 grudnia 1980 r., I PRN
    129/80; ,,Stosownie do art. 61 k.c. oświadczenie woli pracodawcy o
    rozwiązaniu umowy bez wypowiedzenia jest złożone pracownikowi z chwilą, gdy
    doszło do niego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią. Istotna
    jest zatem możliwość zapoznania się z treścią zwolnienia, a nie faktyczne
    jego odczytanie ...." poniewaz dano mi je 20min przed koncem pracy, a
    musialem byc spowrotem na stanowisku conajmniej 15-10min przed koncem pracy
    - 5min na przeczytanie? - Brak czasu na zapoznanie sie z papierami.

    * Umowa zawierala informacje: (o ile dobrze pamietam:) Przyczyna, powód:
    Art. 30. Pkt 1, § 2."
    ,,Umowa o pracę rozwiązuje się:
    na mocy porozumienia stron,
    Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego okresu, a przed
    jego upływem może być rozwiązana za wypowiedzeniem"
    Zgodnie z polskim prawem jako powod przyczyna nie moze byc podany sam,
    artykul, nie moze byc sam paragraf - winno sie umiescic wyjasnienie jego,
    oraz szerszy opis.

    Nie bylo zadnego porozumienia stron, mam umowe na czas okreslony (31
    grudzien 2014), a nie jakas tam na czas probny.

    Co jeszcze moge dopisac, na co sie powolac, sa jakies art i akty prawne
    ktore moga mi sie przydac?

    T.V.