eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Rezygnacja z odbioru zamówienia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2006-02-16 16:50:34
    Temat: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: davido <d...@n...com>

    Witam

    Pozdrawiam wszystkich stałych bywalców, bo jestem tu pierwszy raz.
    Przeszukałem Google, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

    Administruję serwisem sprzedającym produkty przez Internet. Wysłaliśmy
    zamówienie do pewnej uprzejmej pani 14 lutego przesyłką priorytetową.
    Do dzisiaj (16 luty) przesyłka do niej nie dotarła (zgodnie z
    zapewnieniami poczty powinna być wczoraj). W związku z tym pani grozi
    rezygnacją. Ze swojej strony _dołożyliśmy wszelkich starań_, aby
    przesyłka była wysłana jak najszybciej. W naszym regulaminie
    gwarantujemy jak najszybsze wysłanie zamówienia listem priorytetowym.
    Nigdzie nie gwarantujemy, że paczka będzie na drugi dzień. Kto w
    związku z tym musi ponieść koszty w przypadku rozwiązania umowy.
    Stanowisko klientki jest następujące:

    "...moje odstapienie od umowy (jesli tak sie zdarzy) bedzie mialo miejsce
    niejako z "Panstwa winy" bo ja sie nie rozmyslilam z zakupow,tylko Panstwo
    nie zadbali o prawidlowy czas dostawy ( mozna bylo zadzwonic na poczte i
    dowiedziec sie czy przesylka zostala dostarczona w deklarowanym
    czasie,zgodnie z tym co zapewnia poczta polska w ramach priorytetu)..."

    Z jedną rzeczą się zgadzam - klienta ma prawo nie obchodzić, z jakiego
    powodu przesyłka nie dotarła tak szybko, jak się spodziewał.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    davido

    ps. Pewnie ten temat był już kiedyś poruszony - jeśli tak, proszę o
    link do niego (być może źle dobierałem słowa kluczowe jak szukałem).


  • 2. Data: 2006-02-16 17:35:23
    Temat: Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 16 Feb 2006 17:50:34 +0100, davido <d...@n...com> wrote:

    >Z jedną rzeczą się zgadzam - klienta ma prawo nie obchodzić, z jakiego
    >powodu przesyłka nie dotarła tak szybko, jak się spodziewał.
    Klienta nie obchodzi? Wybral dostawe za posrednictwem poczty - poczta
    deklaruje ze iles % (ok 95% jak dobrze pamietam) priorytetow doreczaja
    na nastepny dzien. Jezeli klient chcial miec 100% pewnosci to powinien
    wybrac inny rodzaj dostawy - przesylka kurierska - a jesli sklep na to
    nie pozwala - znalezc inny sklep.

    Skoro klient wybral poczte - to jest od niej zalezny - i nie ma sie co
    tlumaczyc ze go to nie obchodzi. Fakt, ze na miejscu klienta bylbym
    mniej lub bardziej wkurzony gdyby mi zalezalo na czasie, ale nie
    mialbym pretensji do sklepu, jezeli sklep zrealizowal swoje obietnice
    (czyli wywiazal sie z oferty).

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl


  • 3. Data: 2006-02-16 18:14:20
    Temat: Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: buraxta <b...@g...com>

    WAM wrote:
    > Skoro klient wybral poczte - to jest od niej zalezny - i nie ma sie co
    > tlumaczyc ze go to nie obchodzi. Fakt, ze na miejscu klienta bylbym
    > mniej lub bardziej wkurzony gdyby mi zalezalo na czasie, ale nie
    > mialbym pretensji do sklepu, jezeli sklep zrealizowal swoje obietnice
    > (czyli wywiazal sie z oferty).

    Nie zmienia to faktu, że i tak może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\
    \\ \\ \\ GG:421503 | JID:b...@c...pl // // //
    \\ //


  • 4. Data: 2006-02-16 18:21:40
    Temat: Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    davido wrote:
    >
    > ps. Pewnie ten temat był już kiedyś poruszony - jeśli tak, proszę o
    > link do niego (być może źle dobierałem słowa kluczowe jak szukałem).

    Przy sprzedaży przez internet klient może zrezygnować w ciągu 10 dni bez
    podania przyczyny.
    Więc jedyne co możesz to wleźć klientowi do tyłka, żeby tego nie zrobił.


  • 5. Data: 2006-02-16 18:32:05
    Temat: Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: davido <d...@n...com>

    Dnia Thu, 16 Feb 2006 19:14:20 +0100, buraxta napisał(a):

    > Nie zmienia to faktu, że i tak może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni.

    ok - w pełni się z tym zgadzam - ale nadal nie wiem, kto w takim
    przypadku ponosi koszty przesyłki (towar już został wysłany).
    Najgorsze jest to, że ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów ...
    tego nie precyzuje dokładnie. Wyraźnie jest jedynie napisane, że
    sklep ponosi koszty przesyłki w przypadku takim:
    1. klient zamawia produkt a
    2. nie mamy produktu a w magazynie
    3. umawiamy się z klientem, że wyślemy mu produkt b
    4. wysyłamy produkt b
    5. klient rezygnuje z produktu b :)

    pozdrawiam
    davido


  • 6. Data: 2006-02-16 18:32:48
    Temat: Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):
    > davido wrote:
    >>
    >> ps. Pewnie ten temat był już kiedyś poruszony - jeśli tak, proszę o
    >> link do niego (być może źle dobierałem słowa kluczowe jak szukałem).
    >
    > Przy sprzedaży przez internet klient może zrezygnować w ciągu 10 dni bez
    > podania przyczyny.

    Cenne są ostatnie słowa "bez podania przyczyn". należało by sie
    zastanowić, co sie stanie, jeżeli klient PODA przyczynę i ta przyczyna
    jest niezależna od sprzedawcy, a zależna od klienta ? :-)

    M.


  • 7. Data: 2006-02-16 18:35:48
    Temat: Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: davido <d...@n...com>

    Dnia Thu, 16 Feb 2006 12:21:40 -0600, witek napisał(a):

    > Przy sprzedaży przez internet klient może zrezygnować w ciągu 10 dni bez
    > podania przyczyny.
    > Więc jedyne co możesz to wleźć klientowi do tyłka, żeby tego nie zrobił.

    Przepraszam - nie sprecyzowałem w swoim pytaniu najważniejszej rzeczy -
    chodzi mi o to, kto musi w takim przypadku ponieść koszty _przesyłki_ a
    rozszerzając temat - kto powinien ponieść koszty przelewu na konto
    klienta?

    davido


  • 8. Data: 2006-02-17 09:47:33
    Temat: Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    >
    > Przepraszam - nie sprecyzowałem w swoim pytaniu najważniejszej rzeczy -
    > chodzi mi o to, kto musi w takim przypadku ponieść koszty _przesyłki_ a
    > rozszerzając temat - kto powinien ponieść koszty przelewu na konto
    > klienta?
    >

    jezeli kupujacy wybral poczte, sprzedajacy wyslal paczke niezwlocznie a
    klient odstepuje od umowy to koszty ponisi klient


    pozdrawiam
    Ł




  • 9. Data: 2006-02-17 11:01:04
    Temat: Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    WAM napisał(a):
    > On Thu, 16 Feb 2006 17:50:34 +0100, davido <d...@n...com> wrote:
    >
    >> Z jedną rzeczą się zgadzam - klienta ma prawo nie obchodzić, z jakiego
    >> powodu przesyłka nie dotarła tak szybko, jak się spodziewał.
    > Klienta nie obchodzi? Wybral dostawe za posrednictwem poczty - poczta
    > deklaruje ze iles % (ok 95% jak dobrze pamietam) priorytetow doreczaja
    > na nastepny dzien.

    http://uwaga.onet.pl/1312160,2,archiwum.html
    http://uwaga.onet.pl/1313431,archiwum.html

    :-)


  • 10. Data: 2006-02-17 14:35:54
    Temat: Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Lookasik wrote:
    >> Przepraszam - nie sprecyzowałem w swoim pytaniu najważniejszej rzeczy -
    >> chodzi mi o to, kto musi w takim przypadku ponieść koszty _przesyłki_ a
    >> rozszerzając temat - kto powinien ponieść koszty przelewu na konto
    >> klienta?
    >>
    >
    > jezeli kupujacy wybral poczte, sprzedajacy wyslal paczke niezwlocznie a
    > klient odstepuje od umowy to koszty ponisi klient
    >

    Serio?

    Klient ponosi tylko i wyłącznie koszty odesłania towaru do nadawcy.
    Całą resztę ponosi sprzedawca i żeby było jeszcze śmieszniej oddaje
    kwotę z odsetkami.
    Zanim zaczniesz dyskusję przeczytaj ustawę o ochronie niektórych praw
    konsumenckich.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1