    From: "Siara" <X...@X...XX>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rękojmia/gwarancja
    Date: Tue, 29 Nov 2005 03:57:45 +0100

    Witam,

    Mam następujący problem i proszę o pomoc.

    Kupiłem motocykl sprowadzony z Niemiec. Od firmy zajmującej się
    sprowadzaniem z zagranicy i handlem. Mam fakturę przez nich wystawioną. W
    tej chwili jest niezarejestrowany w Polsce. Po kilku dniach okazało się (po
    oględzinach w serwisie), że ma poważne uszkodzenie silnika, ktorego naprawa
    może być kosztowna.
    Powiedziałem o tym sprzedawcy i zażądałem zwrotu pieniędzy. Nie zgodził się.
    Nie zaproponował również żadnego polubownego załatwienia tej sprawy.
    Powiedział, że na fakturze napisane jest, że "stan techniczny znany
    kupującemu". Jednak ja nie mogłem ocenić przy oględzinach, że uszkodzony
    jest silnik. Stwierdził to dopiero autoryzowany serwis. Inna sprawa , że ja
    tej faktury nie podpisywałem (podpisana tylko przez sprzedającego).

    Bardzo proszę o informację czy mam jakąkolwiek szansę na pozytywne dla mnie
    rozstrzygnięcie (np. odzyskanie pieniędzy) gdybym zdecydował się sprawę
    skierować do sądu? Jeśli tak to ile takie sprawy trwają w sądach?

    Bardzo proszę o odpowiedź.

    --
    s.