-
1. Data: 2016-03-19 17:12:41
Temat: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: Kris <k...@g...com>
Zakupiony został w sklepie stacjonarnym pewnej sieci sieci handlowej pewien sprzęt.
Sieć ta ma rownież sklep internetowy oraz strone internetową.
Poprzez zakładkę "kontakt" na stronie firmy zgłosiłem reklamacje domagając się
wymiany sprzętu ew zwrotu gotówki.
Dostałem odpowiedż że reklamację powinienem złożyć w sklepie stacjnarnym
Wg mnie złożyłem reklamacje prawidłowo i czekm 14 dni na odpowiedż. Jeśli nie
odpowiedzą to znaczy że powinni uzna moje roszczenie i wymienic sprzęt ew zwrócić
gotówkę. Czy mm rację czy jednk zgłaszać jak radzą pisemnie do stacjonarnego sklepu/
-
2. Data: 2016-03-19 18:57:25
Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 19-03-16 o 17:12, Kris pisze:
> Zakupiony został w sklepie stacjonarnym pewnej sieci sieci handlowej
> pewien sprzęt. Sieć ta ma rownież sklep internetowy oraz strone
> internetową. Poprzez zakładkę "kontakt" na stronie firmy zgłosiłem
> reklamacje domagając się wymiany sprzętu ew zwrotu gotówki. Dostałem
> odpowiedż że reklamację powinienem złożyć w sklepie stacjnarnym Wg
> mnie złożyłem reklamacje prawidłowo i czekm 14 dni na odpowiedż.
> Jeśli nie odpowiedzą to znaczy że powinni uzna moje roszczenie i
> wymienic sprzęt ew zwrócić gotówkę. Czy mm rację czy jednk zgłaszać
> jak radzą pisemnie do stacjonarnego sklepu/
>
Pewny jesteś, że sklep stacjonarny i internetowy, to te same podmioty
gospodarcze?
-
3. Data: 2016-03-19 19:44:13
Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Kris k...@g...com ...
> Zakupiony został w sklepie stacjonarnym pewnej sieci sieci handlowej
> pewien sprzęt. Sieć ta ma rownież sklep internetowy oraz strone
> internetową. Poprzez zakładkę "kontakt" na stronie firmy zgłosiłem
> reklamacje domagając się wymiany sprzętu ew zwrotu gotówki. Dostałem
> odpowiedż że reklamację powinienem złożyć w sklepie stacjnarnym Wg
> mnie złożyłem reklamacje prawidłowo i czekm 14 dni na odpowiedż. Jeśli
> nie odpowiedzą to znaczy że powinni uzna moje roszczenie i wymienic
> sprzęt ew zwrócić gotówkę. Czy mm rację czy jednk zgłaszać jak radzą
> pisemnie do stacjonarnego sklepu/
>
Chyba troche za mało danych ale co do zasady jak kupiłes w stacjonarnym to
chyba tma powinienes reklamowac.
Piszesz, ze złozyłes reklamacje pisemnie (na jakiej podstawie - gwarancja
czy uprawnienia ustawowe?). Czy reklamacja nie wymagała dostarczenia
zakupionego towaru?
-
4. Data: 2016-03-19 19:52:21
Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu sobota, 19 marca 2016 18:57:27 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> W dniu 19-03-16 o 17:12, Kris pisze:
> > Zakupiony został w sklepie stacjonarnym pewnej sieci sieci handlowej
> > pewien sprzęt. Sieć ta ma rownież sklep internetowy oraz strone
> > internetową. Poprzez zakładkę "kontakt" na stronie firmy zgłosiłem
> > reklamacje domagając się wymiany sprzętu ew zwrotu gotówki. Dostałem
> > odpowiedż że reklamację powinienem złożyć w sklepie stacjnarnym Wg
> > mnie złożyłem reklamacje prawidłowo i czekm 14 dni na odpowiedż.
> > Jeśli nie odpowiedzą to znaczy że powinni uzna moje roszczenie i
> > wymienic sprzęt ew zwrócić gotówkę. Czy mm rację czy jednk zgłaszać
> > jak radzą pisemnie do stacjonarnego sklepu/
> >
> Pewny jesteś, że sklep stacjonarny i internetowy, to te same podmioty
> gospodarcze?
Tak
-
5. Data: 2016-03-19 19:55:03
Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu sobota, 19 marca 2016 19:44:14 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> Użytkownik Kris k...@g...com ...
>
> > Zakupiony został w sklepie stacjonarnym pewnej sieci sieci handlowej
> > pewien sprzęt. Sieć ta ma rownież sklep internetowy oraz strone
> > internetową. Poprzez zakładkę "kontakt" na stronie firmy zgłosiłem
> > reklamacje domagając się wymiany sprzętu ew zwrotu gotówki. Dostałem
> > odpowiedż że reklamację powinienem złożyć w sklepie stacjnarnym Wg
> > mnie złożyłem reklamacje prawidłowo i czekm 14 dni na odpowiedż. Jeśli
> > nie odpowiedzą to znaczy że powinni uzna moje roszczenie i wymienic
> > sprzęt ew zwrócić gotówkę. Czy mm rację czy jednk zgłaszać jak radzą
> > pisemnie do stacjonarnego sklepu/
> >
> Chyba troche za mało danych ale co do zasady jak kupiłes w stacjonarnym to
> chyba tma powinienes reklamowac.
Może nieprecyzyjnie opisałem- kupiłem w sklepie a reklamacje wysłałem via net zamiast
np Pocztą Polska. Przez formuarz kontaktowy na stronie internetowej firmy.
> Piszesz, ze złozyłes reklamacje pisemnie (na jakiej podstawie - gwarancja
> czy uprawnienia ustawowe?).
Upranienia...
-
6. Data: 2016-03-21 09:09:53
Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
I to wydaje się być podstawowym pytaniem: kieszonkowy odtwarzacz czy lodówka?
-----
> Czy reklamacja nie wymagała dostarczenia zakupionego towaru?
-
7. Data: 2016-03-21 11:51:14
Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 09:09:56 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> I to wydaje się być podstawowym pytaniem: kieszonkowy odtwarzacz >czy lodówka?
Bez znaczenia
Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że przedmiot został dostarczony do sklepu
stacjonarnego.
Reklamacje została złożona poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej
firmy,
Jedyna odpowiedź jaką dostałem to taka że mam pisemną reklamacje złożyć do sklepu
gdzie był kupiony towar
Wg mnie nie jest to odpowiedź na moja reklamację i jeśli minie 14dni i nie dostanę
żadnej innej odpowiedzi uznam że moje żądanie(wymiana towaru) zostało zaakceptowane
Czy mam rację?
-
8. Data: 2016-03-21 12:13:59
Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2016-03-21 o 11:51, Kris pisze:
> W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 09:09:56 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
>> I to wydaje się być podstawowym pytaniem: kieszonkowy odtwarzacz >czy lodówka?
> Bez znaczenia
> Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że przedmiot został dostarczony do sklepu
stacjonarnego.
> Reklamacje została złożona poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej
firmy,
> Jedyna odpowiedź jaką dostałem to taka że mam pisemną reklamacje złożyć do sklepu
gdzie był kupiony towar
> Wg mnie nie jest to odpowiedź na moja reklamację i jeśli minie 14dni i nie dostanę
żadnej innej odpowiedzi uznam że moje żądanie(wymiana towaru) zostało zaakceptowane
> Czy mam rację?
Nie.
Art. 56(12). § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi,
jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca
oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w
umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
--
Liwiusz
-
9. Data: 2016-03-21 12:14:24
Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2016-03-21 o 12:13, Liwiusz pisze:
> W dniu 2016-03-21 o 11:51, Kris pisze:
>> W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 09:09:56 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż
>> napisał:
>>> I to wydaje się być podstawowym pytaniem: kieszonkowy odtwarzacz >czy
>>> lodówka?
>> Bez znaczenia
>> Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że przedmiot został dostarczony do
>> sklepu stacjonarnego.
>> Reklamacje została złożona poprzez formularz kontaktowy na stronie
>> internetowej firmy,
>> Jedyna odpowiedź jaką dostałem to taka że mam pisemną reklamacje
>> złożyć do sklepu gdzie był kupiony towar
>> Wg mnie nie jest to odpowiedź na moja reklamację i jeśli minie 14dni i
>> nie dostanę żadnej innej odpowiedzi uznam że moje żądanie(wymiana
>> towaru) zostało zaakceptowane
>> Czy mam rację?
>
> Nie.
>
> Art. 56(12). § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi,
> jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca
> oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w
> umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
* 561(2)
--
Liwiusz
-
10. Data: 2016-03-21 12:29:07
Temat: Re: Reklamacja, kto rozpatruje
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 12:14:05 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> Art. 56(12). § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi,
> jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca
> oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w
> umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
Pisałem przecież że "rzecz" jest do "miejsca" dostarczona.
Tu sporu nie ma. Pytanie dotyczy tego wystarczy że zgłosiłem roszczenie przez
formularz kontaktowy sklepu, czy musze jeszcze pisemnie składać w sklepie
"stacjonarnym"