  • 21. Data: 2002-09-13 12:34:51
    Temat: Re: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > Nie daj się sprowokować i nie podawaj ich do sądu. Koszty procesów
    sądowych
    > Cię zjedzą. Zawsze taniej jest się bronić, niż oskarżać.
    >
    > Powodzenia,
    > Grzegorz

    Jakoś nikt do tej pory nie napisał o wekslu "in blanco", który też każdy
    abonent podpisuje przy zawieraniu umowy. Przecież koszty mogą sobie pokryć
    właśnie tym wekslem. Czy nie? Troche mnie ten temat zastanawia bo nie mam
    pewności czy tak może być.

    SOTB

  • 22. Data: 2002-09-13 12:46:56
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > właśnie tym wekslem. Czy nie? Troche mnie ten temat zastanawia bo nie mam

    No tak, ale chyba muszą najpierw udowodnić, że im wiszę pieniądze, żeby
    zrealizować weksel. Tzn. musieli by mnie pozwać i jeżeli sąd przyzna im
    rację (że umowa nie wygasła) to mogą zrealizować weksel -- dzięki wekslowi
    mają większe szanse ściągnąć ode mnie kasę, bo są drudzy w kolejne (po
    skarbie Państwa) po moje ewentualne wierzytelności, a pozostali, którym nie
    płaciłem rachunków (np. telefon, prąd, gaz) nie mając weksla są w dalszej
    kolejności i może się np. okazać, że dla nich nie wystarczy kasy z mojego
    majątku, aby spłacić im należności.

    Poprawcie mnie, ale chyba tak to działa? Tzn. weksel daje pierwszeństwo
    (oczywiście pierwszy jest zawsze skarb Państwa), a to, że im coś wiszę to i
    tak muszą udowodnić przed sądem!

    Grzegorz

  • 23. Data: 2002-09-13 12:53:41
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    SOTB <k...@z...pl> napisał(a):

> [...]
    > właśnie tym wekslem. Czy nie? Troche mnie ten temat zastanawia bo nie mam

    Jeśli rzeczywiście wystawia się weksel in blanco to jest sytuacja taka:
    1. Jeśli Cyfra wypełni weksel i sama będzie dochodziła roszczenia to można
    podnosić, że weksel wypełniła niezgodnie z deklaracją wekslową, czyli
    wpisując nieistniejące roszczenia.
    2. Jeśli puściła weksel w obieg to trzeba niestety trzeba go zapłacić, a
    następnie dochodzić wobec Cyfry rosczeń z tutułu niewypełnienia weksla
    zgodnie z deklaracją.

    Jeśli tu się mylę to mógłby mnie ktoś skorygować - to są wiadomości z prawa
    cywilnego; nie miałem jeszcze prawa papierów wartościowych.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 24. Data: 2002-09-13 12:56:29
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > informacją o podwyżkach i tłumaczyć się, że przecież wysyłali, a że nie
    > doszły, to wina poczty. Płacić będziesz tak jak przed podwyżką przez rok.
    > po roku nagle przyjdzie pisemko (tym razem poleconym), że rok temu
    > podwyższali abonament o 300 procent. + odsetki. Głośno się zrobi, gdy
    > znajdzie się więcej takich, którym się oczy otworzą po dokładnym
    > przeczytaniu umowy z C+. Umowa w dyplomatyczny sposób mówi, że abonenta
    > można zrobić w konia kiedy się chce i to on będzie sam sobie winien.
    >
    > To jest chyba sprawa dla Rzecznika Praw Konsumentów.

    Masz rację, że jest to sprawa dla RPK i UOKiK. Jednak w Regulaminie pisze,
    że muszą mnie zawiadomić o podwyżce abonamentu. A jeśli by było tak jak
    piszesz - podwyższyli abonament i tłumaczą się, że listy nie dotarły - to
    ONI mi musieliby udowodnić, że im wiszę kasę, a to byłoby trudne, bowiem
    niezależnie od klauzuli jaka jest w Regulaminie, obowiązuje nadrzędne prawo,
    czyli art. 385(1) par. 1 k.c., w świetle któego taka klauzula jest nieważna.
    Zawiadomienie powinno zostać do mnie wysłane tak, abym je otrzymał i miał
    czas na podjęcie decyzji, a odpowiedź powinienem odesłać bezzwłocznie (czyli
    bez nieuzasadninej zwłoki -- zwykle przyjmuje się, że jest to 14 dni) --
    chociaż jeżeli wyślą mi zawiadomienie w 1 dzień urlopu i otrzymam je np. po
    3-ch tygodniach, to należy przyjąć, że data dostarczenia mi zawiadomienia =
    dacie kiedy je rzeczywiście otrzymałem (czyli po urlopie) -- wg. mnie
    wysyłają tak ważne zawiadomienia celowo i jest to celowe działania na
    tworzenie niejasności, które potem wykorzystują w walce z klientem.

    Powiadomię Was o wynikach walki z C+
    Grzegorz

  • 25. Data: 2002-09-13 13:21:36
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    prawa
    > cywilnego; nie miałem jeszcze prawa papierów wartościowych.

    jeżeli na wekslu jest klauzula "nie na zlecenie" to nie ma obowiązku
    płacenia indosentowi (osobie która jest w posiadaniu weksla) - można wówczas
    odmówić i podnosić, że został on wypełniony niezgodnie z deklaracją
    wekslową.

    z tego co jednak pamiętam, nie wypełniałem weksla na druku kupionym w Banku
    czy sądzie tylko była taka rubryka w umowie z C+ na ich papierze ... czy
    taki "weksel" jest ważny? czy weksle muszą być wypełnione na druku
    "urzędowym"? nie pamiętam też czy napisane było "nie na zlecenie", ale chyba
    nie -- są zbyt cwani ...
    ... a w przypadku jeżeli firma "Sęp" przyjdzie z wekslem jako indosent, to
    co? muszę im zapłacić? a potem dopiero dochodzić swoich praw? ale jest to
    q... przeje..... widać już 3 lata temu C+ miała w planach kiwać ludzi i się
    z góry przed tym zabezpieczyli ...
    Grzegorz

  • 26. Data: 2002-09-13 13:51:06
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz L. <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > płacenia indosentowi (osobie która jest w posiadaniu weksla) - można wówczas
    > odmówić i podnosić, że został on wypełniony niezgodnie z deklaracją

    Jeśli ta klauzula była to rzeczywiście - do przeniesienia praw z weksla
    stosuje się przepisy o przelewie wierzytelności. Oznacza to, że dopóki nie
    zostaniesz przez cedenta (Cyfrę+) zawiadomionu to nie musisz spełniać
    świadczenia do rąk cesjonariusza ("firmy sępa"), ale możesz za to dać
    świadczenie (dekoder) w depozyt powołując się na to, że nie wiesz kto jest
    Twoim wierzycielem.
    Wobec cesjonariusza możesz podnosić wszelie zarzuty jakie przysługują Ci
    wobec:
    a) cesjonariusza
    b) cedenta (łącznie z potrąceniem) - zarzuty, które znałeś w chwili
    zawiadomienia o przelewie.
    c) na zarzuty dotyczące wadliwości umowy przelewu, na jakie może się
    powoływać osoba trzecia.
    To są informacje jak już by doszło z powództwa "firmy sępa" do procesu, bo
    lepiej się bronić. Wtedy możesz podnieść wobec cesjonariusza argumenty jakie
    wcześniej przysługiwały Ci wobec Cyfry+ (czyli klauzula niedozwolona,
    wypełnienie weksla niezgodnie z deklaracją...)
    Istnieje też możliwość, że do przelewu nie dojdzie, ale np. "firma sęp"
    będzie działała tylko w imieniu Cyfry+ przedstawiając Ci pokwitowanie, iż
    masz na ich ręce złożyć świadczenie należne Cyfrze+. Wtedy sytuacja jest
    prosta, bo masz możliwość odmówić świadczenia i niech Cię Cyfra+ pozywa ;)

> [...]
    > taki "weksel" jest ważny? czy weksle muszą być wypełnione na druku
    > "urzędowym"? nie pamiętam też czy napisane było "nie na zlecenie", ale chyba

    Tu wolę się nie wypowiadać, bo - jak już mówiłem - nie znam się aż tak bardzo
    na wekslach...

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 27. Data: 2002-09-13 14:50:24
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    "Paweł Hajdys" napisa_(a):
> [...]
    > świadczenia do rąk cesjonariusza ("firmy sępa"), ale możesz za to dać
    > świadczenie (dekoder) w depozyt powołując się na to, że nie wiesz kto jest

    A dlaczego nie musisz? - nie ma wymogu zawiadomienia.., przelew był
    skuteczny..

    KG

  • 28. Data: 2002-09-16 07:22:09
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Sprawdziłem - jest to weksel własny sola, in blanco, tzn. nie określono
    terminu zapłaty.
    Jest klauzula "bez protestu" więc chyba mam przechlapane. Klauzula
    zwalniająca od protestu jest zgodna z prawem.
    Co jednak ona oznacza w praktyce? Czy jeżeli weksel został użyty niezgodnie
    z deklaracją wekslową (która mówi kiedy weksel można wypełnić i zrealizować)
    to i tak muszę najwierp zapłacić, a potem dochodzić swoich praw?

    Na wekslu jest wskazanie że jest on na Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. (remitent)
    i z tego co wiem, to jeżeli oni bezpośredniu chcieliby zrealizować weksel,
    to mogę odmówić i pójść do sądu (proces wekslowy) - jeżeli jesnak weksel
    zostaine zbyty komuś innemu, to tamtemu nie mogę odmówić zapłaty weksla,
    nawet jeżeli został on wypełniony niezgodnie z deklaracją wekslową (jest to
    wg. mnie duża wada weksli).

    Jakie konsekwencje mnie czekają, jeżeli mimo to, odmówił bym zapłaty? Jak
    wygląda egzekucja takiego weksla?

    Grzegorz

  • 29. Data: 2002-09-16 07:58:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Sep 2002, Grzegorz L. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ czy sądzie tylko była taka rubryka w umowie z C+ na ich papierze ... czy
    >+ taki "weksel" jest ważny? czy weksle muszą być wypełnione na druku

    Pewnie już zostałeś specjalistą od weksli :[, ale jakbyś jeszcze
    przeoczył to na:
    http://www.weksel.pl/
    są wybrane różności, m.in. spis rzeczy ustawowo wymaganych.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 30. Data: 2002-09-16 12:14:53
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    "Grzegorz L." napisa_(a):
    > Jakie konsekwencje mnie czekają, jeżeli mimo to, odmówił bym zapłaty? Jak
    > wygląda egzekucja takiego weksla?

    Chyba sąd i nakaz zapłaty.

    KG