  • 1. Data: 2002-09-11 10:12:36
    Temat: PASZPORT - 30 dniowy termin
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Mam prosbe ogromna.
    Co moge zrobic w zaistaniles sytuacji oprocz tego ze "nic" :)

    Zlozyl wniosek paszportowy 12.08 na co mam zaswiadczenie. Dzownie tam od
    kilku dni czy juz czasami ich nie ma bo chcialem jechac na wycieczke do
    cieplych krajow ale jescze przed Bozym Narodzeniem :( Pani z urzedu
    regularnie odsylala mnie na za kilka dni na zasadzie "moze juz bedzie". Ale
    ostatnio powiedziala mi zeby dzownic w Piatek "moze bedzie wtedy .... moze"
    . Piatek to juz jest 13.09 . Czy czasami nie maja obowiazku wyrobic mi
    paszport w miesiac ???
    Na moja uwage ze to bedzie juz 13.09 przeciez i po terminie jaki maja
    stwierdzila z ironicznym usmiechem : " nie, to tak nie jest prosze Pana
    dokladnie co do dnia , nie ...".
    Zapienilem sie ale nie bede szczepil sie do jakiejs panienki z urzedu ktora
    przyjmuje druczki i wydaje druczki (na paszporty w moim uerzedzie czeka sie
    az przysla je z wojewodzkiego urzedu.
    A wiec pytania :)

    - Czy to prawda ze maja miesiac aby mi dac paszport ? (30 dni, 31 dni , czy
    ile czasu ?)
    - Jesli po 30 dniach dalej go nie bedzie to gdzie i do kogo powininem zlozyc
    skarge i co temu komus sie moze stac (bo to ze oni mi wtedy laskawie wydadza
    paszport tydzien po czasie to mnie akurat juz nie obchodzi). Chodzi mi o to
    aby ktos dostal za to po dupie bo jesli Pani Krysia nie zrobila na czas
    paszportu to moze przelozony da jej jakies upomnienie ustne i ok. Ale jesli
    ona caly czas tak robi i przyjdzie takich skarg 1000 to moze przelozony sie
    wkurzy i zrobi jakis dym tam ...

    Chodzi o to ze nie chcialbym odpouscic sobie tego bo zawsze jest tak ze jak
    juz nerwy minal to czlowiekowi sie nie chce juz pisac, zalatwiac latac za
    tym wsyztskim i oni na tym wlasnie zeruja !!! :(

    Ale sie rozpisalem :))
    prosze bardzo o pomoc ...

    --
    AndY

  • 2. Data: 2002-09-11 20:00:42
    Temat: Re: PASZPORT - 30 dniowy termin
    Od: "Mirka " <m...@N...gazeta.pl>

  • 3. Data: 2002-09-11 20:02:10
    Od: "Mirka " <m...@g...pl>

    AndY <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > --
    > AndY
    >
    > Paszporty drukowane są w MSWiA. Zdecyduj wiec, czy masz rzeczywiscie do
    kogo pisac skarge..

  • 4. Data: 2002-09-11 20:08:45
    Od: "Mirka " <m...@N...gazeta.pl>

    Mirka <m...@N...gazeta.pl> napisał(a): Paszporty drukowane są w
    MSWiA.Zdecyduj więc, czy masz rzeczywiście do kogo składać skarge.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2002-09-11 20:24:04
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Mirka napisa_(a):

    > Mirka <m...@N...gazeta.pl> napisał(a): Paszporty drukowane są w
    > MSWiA.Zdecyduj więc, czy masz rzeczywiście do kogo składać skarge.

    A dlaczego nie? Przynajmniej bedą musieli na nią odpisać

    KG

  • 6. Data: 2002-09-11 20:51:42
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    AndY napisa_(a):

    > Mam prosbe ogromna.
    > Co moge zrobic w zaistaniles sytuacji oprocz tego ze "nic" :)

    Mniej więcej tyle, ale jeśli masz ochotę się pobawić to...

    > - Czy to prawda ze maja miesiac aby mi dac paszport ? (30 dni, 31 dni , czy
    > ile czasu ?)

    Wydanie paszportu jest normalnym postępowaniem administracyjnym
    regulowanym przez kodeks postępowania administracyjnego a więc:
    sprawa powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki ,
    najpóżniej w ciągu miesiąca (szczególnie skomplikowana 2 miesięcy - ale
    trudno za taką uznać wydanie paszportu) - art.35 kpa

    Jeśli nie zostanie załatwiona w tym terminie - organ musi Cię o tym
    zawiadomić i wyznaczyć nowy termin. (art.36) kpa

    > - Jesli po 30 dniach dalej go nie bedzie to gdzie i do kogo powininem zlozyc
    > skarge i co temu komus sie moze stac (bo to ze oni mi wtedy laskawie wydadza
    > paszport tydzien po czasie to mnie akurat juz nie obchodzi).

    Jeśli sprawa nie jest załatwiona - przysługuje Ci zażalenie do organu
    wyższego stopnia (w tym przypadku ministra spraw wewnętrznych i
    administracji (tzn. właściwy do spraw)), jeśli zostanie ono uznane
    wyznaczony zostanie nowy termin i teoretycznie nastąpi poszukiwanie
    winnych :) Niezałatwienie sprawy w tym dodatkowym terminie pozwala
    złożyć skargę do NSA. Ale pewnie w kórymś momencie całe to postępowanie
    zostałoby umorzone, bo przecież paszport by wydali zanim ktoś zająłby
    się sprawą.

    Innym rozwiązaniem jest po prostu złożenie skargi do ministra SWiA.
    "przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte
    wykonywanie zadań przez właściwe organy albo ich pracowników (..), a
    także przewlekłe i biurokratyczne załatwianie spraw" art.227 kpa
    Przynajmniej wymusisz jakąś reakcję (też w ciągu miesiąca - a jak nie,
    patrz wyżej), ktoś będzie musiał pisać jakieś wyjaśnienia itd.

    Tyle teorii, a praktyka... Ale może rzeczywiście warto się pobawić i nie
    rezygnować.
    Powodzenia. :)

    KG