    From: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Date: Mon, 16 Sep 2002 09:22:09 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@w3cache.spss.pl

    Witam,
    Sprawdziłem - jest to weksel własny sola, in blanco, tzn. nie określono
    terminu zapłaty.
    Jest klauzula "bez protestu" więc chyba mam przechlapane. Klauzula
    zwalniająca od protestu jest zgodna z prawem.
    Co jednak ona oznacza w praktyce? Czy jeżeli weksel został użyty niezgodnie
    z deklaracją wekslową (która mówi kiedy weksel można wypełnić i zrealizować)
    to i tak muszę najwierp zapłacić, a potem dochodzić swoich praw?

    Na wekslu jest wskazanie że jest on na Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. (remitent)
    i z tego co wiem, to jeżeli oni bezpośredniu chcieliby zrealizować weksel,
    to mogę odmówić i pójść do sądu (proces wekslowy) - jeżeli jesnak weksel
    zostaine zbyty komuś innemu, to tamtemu nie mogę odmówić zapłaty weksla,
    nawet jeżeli został on wypełniony niezgodnie z deklaracją wekslową (jest to
    wg. mnie duża wada weksli).

    Jakie konsekwencje mnie czekają, jeżeli mimo to, odmówił bym zapłaty? Jak
    wygląda egzekucja takiego weksla?

    Grzegorz