  • Data: 2009-08-29 18:52:27
    Temat: Re: zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > AFAIK gdzieś były interpretacje że od otrzymania, bo logika wskazuje
    > na problem w razie jak przesyłka "idzie" ponad 10 dni.

    Masz może jakiegoś linka?
    Rozumiem, że logika logiką, ale jak można logicznie na podstawie dwóch
    poniższych przepisów wywieść interpretację na korzyść konsumenta - nie wiem.

    Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od
    umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia
    usługi - od dnia jej zawarcia.

    Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
    do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
    się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
    celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
    ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    --
    kuba