  • 1. Data: 2009-08-21 12:50:53
    Temat: zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Witam,

    Czy zwracajac towar zakupiony wysylkowo (w ciagu 10 dni) mam obowiazek
    rowniez zwrocic prezent, ktory byl dodawany przy zakupie? Kupilem wysylkowo
    pewien ciuch (wartosc ok 200 zl), do ktorego w prezencie dodany byl gadzet o
    wartosci (dane z allegro) 2-3 zl. Niestety z powodu istotnej roznicy koloru
    chce zwrocic zakupiony ciuch. Niestety dziecko "zaopiekowalo" sie juz
    prezentem i stad moje pytanie. Oczywiscie moglbym zdobyc inna sztuke tego
    gadzetu ale wtedy moge nie zdazyc odeslac towaru w ciagu 10 dni.

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 2. Data: 2009-08-21 13:49:39
    Temat: Re: zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-21, Artur <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    > prezentem i stad moje pytanie. Oczywiscie moglbym zdobyc inna sztuke tego
    > gadzetu ale wtedy moge nie zdazyc odeslac towaru w ciagu 10 dni.

    W ciagu 10 dni masz powiadomić sprzedawcę o chęci odstąpienia od umowy.
    Odesłać powinieneś w ciągu dni 14tu.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-08-21 15:56:24
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > W ciagu 10 dni masz powiadomić sprzedawcę o chęci odstąpienia od umowy.
    > Odesłać powinieneś w ciągu dni 14tu.

    dziekuje za informacje...
    a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac
    mailem?

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 4. Data: 2009-08-21 15:57:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Artur wrote:

    > a to poinformowanie musi miec jaka urzedowa droge czy wystarczy wyslac
    > mailem?

    pisemnie

  • 5. Data: 2009-08-21 18:52:48
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 21 Aug 2009 10:57:39 -0500, witek napisał(a) w

    > pisemnie

    Mailem podpisanym elektronicznie?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 6. Data: 2009-08-21 21:04:39
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    > pisemnie

    ok, ostatnie pytanko, termin 10 dni dotyczy okresu od otrzymania do wyslania
    czy liczy sie czas "na korzysc" sprzedacy?

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 7. Data: 2009-08-29 17:58:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Aug 2009, Artur wrote:

    > ok, ostatnie pytanko, termin 10 dni dotyczy okresu od otrzymania do wyslania
    > czy liczy sie czas "na korzysc" sprzedacy?

    AFAIK gdzieś były interpretacje że od otrzymania, bo logika wskazuje
    na problem w razie jak przesyłka "idzie" ponad 10 dni.
    W sprawie czy od wysłania czy od otrzymania chwilowo nic nie
    powiem :) (ale zakazu powiadomienia telefonem też nie ma, tak
    sobie głośno myślę: jakis SMS...).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-08-29 18:52:27
    Od: kuba <j...@g...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > AFAIK gdzieś były interpretacje że od otrzymania, bo logika wskazuje
    > na problem w razie jak przesyłka "idzie" ponad 10 dni.

    Masz może jakiegoś linka?
    Rozumiem, że logika logiką, ale jak można logicznie na podstawie dwóch
    poniższych przepisów wywieść interpretację na korzyść konsumenta - nie wiem.

    Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od
    umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia
    usługi - od dnia jej zawarcia.

    Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
    do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
    się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
    celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
    ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    --
    kuba

  • 9. Data: 2009-09-01 00:26:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Aug 2009, kuba wrote:

    > Masz może jakiegoś linka?

    Chwilowo nie :(
    Dzwoni mi że było, ale gotowca nie mam.

    > Rozumiem, że logika logiką, ale jak można logicznie na podstawie dwóch
    > poniższych przepisów wywieść interpretację na korzyść konsumenta - nie wiem.

    Zdaje się że to było dyskutowane, bo jest prawdziwe.
    Sprawdą do dyskusji jest "w razie wątpliwości" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-09-01 03:56:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-01, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > Zdaje się że to było dyskutowane, bo jest prawdziwe.
    > Sprawdą do dyskusji jest "w razie wątpliwości" :)

    ZCP ktoś kwestionował miejsce spełnienia świadczenia. Są tez klauzule
    ogólne.

    --
    Marcin