    From: "Nostradamus" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znaki drogowe na terenie prywatnym
    Date: Mon, 27 Oct 2008 07:11:28 +0100

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:ge297r$pag$1@node2.news.atman.pl...

    > Teraz znajdź mi przepisy regulujące korzystanie z dróg wewnętrznych.

    Po pierwsze primo: jeśli "teren wspólnotowy" został na wjeździe oznaczony
    znakiem :strefa zamieszkania" to cała dyskusja jest zbędna, gdyż "działa"
    tam normalnie kodeks drogowy i własność grutu nie ma żadnego znaczenia.

    Po drugie primo;) : jakoś chętnie omijacie ostatniutki człon art.98KW.
    A jego wykładnia jest taka, że od ustalania zasad i przepisów obowiązujących
    na terenie prywatnym, a więc także od organizacji tam ruchu jest
    administrator terenu. I może on ustawiać tam znaki, a także np. umieścić
    tablicę informującą o ruchu lewostronnym na zarządzanym przez siebie terenie
    "dostępnym dla ruchu pojazdów".
    Wniosek-zasranym obowiązkiem kierowcy wjeżdżającego na taki teren jest
    przestrzeganie przepisów tam obowiązujących a za ich złakmanie MOŻE zostać
    ukarany. I nie ma tu mowy o braku znamion wykroczenia.

    > Do pytającego - firma zarządzająca ma rację.

    Do odpowiadającego- pewność w wypowiadaniu sądów jest najczęściej dowodem
    małej wiedzy;))

    --
    Pzdr
    Leszek