  • Data: 2008-10-27 11:22:09
    Temat: Re: znaki drogowe na terenie prywatnym
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:ge4677$3fh$1@pippin.nask.net.pl...

    > Jak mało sprytnie ? Podałem Ci historię tegoż zapisu i przyczynę, dla
    > której obecnie jest martwym przepisem. Co tu komentować ? W kontekście
    > art. 98 KW twierdzisz że "od ustalania zasad i przepisów obowiązujących na
    > terenie prywatnym [..] jest administrator terenu" a ja twierdzę, że nie
    > masz racji. "Zasady i przepisy" ustalone przez zarządcę terenu nie są
    > przepisem w rozumieniu art. 87 konstytucji RP.

    To teraz skup się;))

    W podanym przez ciebie artykule jest pkt.2:
    2. Budowa, przebudowa, remont, utrzymanie, ochrona i oznakowanie dróg
    wewnętrznych oraz zarządzanie nimi należy do zarządcy terenu, na którym jest
    zlokalizowana droga, a w przypadku jego braku - do właściciela tego terenu.

    Czyli mamy umocowanie prawne dot. uprawnień administratora/właściciela do
    ustawienia znaku.
    Jak narazie OK ?

    A teraz gwóźdź programu!! Po ch..... art.98KW który właściwie jest martwy?

    Przecież jest art.92 par.1 który ma zastosowanie nie tylko na drodze
    publicznej.
    Art. 92. § 1. Kto nie stosuje się do znaku lub sygnału drogowego albo do
    sygnału lub polecenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem lub do kontroli
    ruchu drogowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    Część artykułów zz KW ma zastosowanie tylko na drogach publicznych lub
    strefach zamieszkania a inne nie.
    I to uszło uwadze moich szanownych przedmówców.

    --
    Pzdr
    Leszek