    From: ciapecki <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zepsuta lodowka w wynajmowanym mieszkaniu
    Date: Tue, 23 Sep 2008 02:59:22 -0700 (PDT)

    On 23 Sep., 11:15, Marian <m...@a...pl> wrote:

    > Moment moment, czyli uznajesz, ze wynajmujac mieszkanie (z wyposazeniem)
    > najemca nie mogl potracic za (czasowy) brak tego wyposazenie?
    >
    > W koncu nie bylo w mieszkaniu lodówki. Pech pecham, ale ja bym sie
    > zirytowal, gdybym nie mial lodowki, choc za nia zaplacilem (ze ma byc).
    > Co najemce obchodzi, ze sie popsula? Wynajmujacy mogl zapewnic na ten
    > czas zastepcza lodowke. Lub - jak nie zapewnil - to najemca nie dostal
    > pelni "wykupionej" usluugi.
    >
    > Przyklad:
    >
    > Jesli w TPSA padnie ci telefo z winy tepsy i nie dzial adluzej niz
> [...]

    rozumiem twoje podejscie i sam pewnie probowalbym dostac jakies
    pieniadza za "niepelnowartosciowe" mieszkanie na miejscu najemcy,
    ale forma z jaka zostalo to uczynione troszeczke mnie wnerwilo.

    uwazam ze najemca powinien zaplacic tyle co w umowie, w terminie takim
    co w umowie, i ewentualnie pisemnie, albo ustnie poprosic mnie o zwrot
    pieniedzy za poniesione koszty.
    albo chociaz poinformowac mnie ze zaplali o te 400zl mniej.

    z drugiej strony, ja (czy tez moj zarzadca) poczynil wszystkie kroki
    do jak najszybszego naprawienia szkody, i ze trwalo to 3 tygodnie nie
    bylo zalezne.
    powinienem moze wystawic rachunek sklepowi ktory 3 tygodnie zalatwial
    naprawe tej lodowki?

    pozdrawiam
    krzysiek