    From: "Joanna" <y...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdjecia z miejsc publicznych
    Date: Thu, 28 Apr 2005 09:11:03 +0200

    "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> wrote in message
    news:ol4p4d.lnj.ln@ziutka.router...

    > Wizerunek dotyczy wyłącznie osób. Co do przedmiotu dyskusji:
    > Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    > (Dz. U. z dnia 23 lutego 1994 r.)
    > Art. 33. Wolno rozpowszechniać:
    > 1) utwory wystawione na stałe na ogólnie dostępnych drogach, ulicach,
    > placach lub w ogrodach, jednakże nie do tego samego użytku,

    Tak, ale tam jest jeszcze kolejny punkt:
    2) utwory wystawione w publicznie dostępnych zbiorach, takich jak muzea,
    galerie, sale wystawowe, lecz tylko w katalogach i w wydawnictwach
    publikowanych dla promocji tych utworów, a także w sprawozdaniach o
    aktualnych wydarzeniach w prasie i telewizji, jednakże w granicach
    uzasadnionych celem informacji

    I ja w sumie nie wiem, ktory dotyczy miejsca, gdzie kupuje sie bilety
    wstepu.

    Poza tym nadal nie rozumiem w jaki sposob zwierze czy roslina moze byc
    utworem.... Rozumiem np. jakis budynek, nawet klatke, ale samo zwierze?

    Pozdrawiam,
    Joanna