  • Data: 2005-04-27 22:45:12
    Temat: Re: zdjecia z miejsc publicznych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <d4oe33$hsu$1@nemesis.news.tpi.pl>, Joanna wrote:
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    >
    > Rozmawlalam z prawnikiem (ale nie specjalista od prawa autorskiego) i on
    > powiedzial, ze moga sobie to zastrzec i moga sie nie zgodzic. Powiedzial, ze
    > to wynika z prawa autorskiego (chodzi o wizerunek).
    > Mam jednak powazne watpliwosci, czy w ogole zwierze (ZOO) i roslinka (ogrod
    > botaniczny) jest przedmiotem prawa autorskiego. Po drugie, przy ochronie
    > wizerunku jest caly czas mowa o osobie, a nie przedmiotach.

    Wizerunek dotyczy wyłącznie osób. Co do przedmiotu dyskusji:
    Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    (Dz. U. z dnia 23 lutego 1994 r.)
    Art. 33. Wolno rozpowszechniać:
    1) utwory wystawione na stałe na ogólnie dostępnych drogach, ulicach,
    placach lub w ogrodach, jednakże nie do tego samego użytku,

    --
    Marcin