  • Data: 2006-06-01 16:54:58
    Temat: Re: zbycie praw do dzieła
    Od: Bartek <n...@t...adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2006-06-01 11:25, Roman Rumpel napisał(a):

    > Na początek ustalmy fakty
    > Piszesz, ze przekazałeś autorskie prawa majątkowe wydawcy. Jeżeli tak się
    > rzeczywiście stało, to Ty już tych praw, na wskazanych w umowie z wydawcą
    > polach eksploatacji, nie masz, a przenieść na osobę trzecią mozesz jedynie
    > wierzytelność z umowy przeniesienia praw autorskiech. Innymi słowy mozesz
    > przenieśz prawo do odboru wynagrodzenia. Możesz oczywiście też przenieść na
    > te osobę prawa autorskie na innych polach eksploatacji, o ile oczywiście da
    > się jakies sensowne znalexć, dla takiego rodzaju utworu, jakiego jesteś
> [...]

    Umowa zawiera dokładnie taki zapis:

    "Autor oświadcza, że jego prawa autorskie do do tego utworu nie są
    ograniczone w zakresie objętym niniejszą umową i przenosi na Wydawcę
    całość autorskich praw majątkowych do utworu w szczególności obejmujące
    następujące pola eksploatacji:(tutaj znajduje się lista pól typowych dla
    książki".

    > Zastanawia mnie jednak infrmacja o tym, że dostajesz regularnie
    > wynagrodzenie - co to jest powieść w odcinkach? Czy projekt okładki
    > czasopisma? MOże zatem nie przeniosłeś praw, a tylko udzielłeś licencji na
    > korzystanie z Twojego utworu? Wówczas mógłbyś swoje praw przenieść.

    Jest to książka a wynagrodzenie to % od jej sprzedaży. Umowa nazywa to tak:

    "Wynagrodzenie Autora ustalone w Załączniku nr 1 obejmuje należność za:
    napisanie i dostarczenie utworu w umówionej postaci, udzielenie prawa
    wydania utworu w zakresie ustalonym w umowie oraz wykonanie korekty
    autorskiej"

    Załącznik zawiera tylko informacje o kwocie wynagrodzenia oraz sposobie
    wypłaty.

    > W obu przypadkach tak

    Super.

    > To zależy od tego, co tak naprawdę przeniosłeś

    Rozumiem, że teraz będzie Ci łatwiej odpowiedzieć. Moim zdaniem
    wystarczy zwyczajna umowa cywilna...

    > To zależy od tego, co napszesz w tej umowie
    > Ogólnie - jeżeli nie prowadzisz działalności i nie wykonujesz czestotliwie
    > tego typu czynności to nie będzie VATu, a więć trzeba będzie zapałcić PCC

    Nie to będzie jednorazowa czynność dla kilku identycznych umów. Czyli
    rozumiem, że wystarczy podatek od czynności cywilnoprawnych.

    Pozdrawiam
    Bartek