  • Data: 2006-06-01 09:25:22
    Temat: Re: zbycie praw do dzieła
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartek <n...@t...adresu.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Jakiś czas temu spłodziłem "dzieło". Całość regulowana jest stosowną
    > umową w myśl, której autorskiej prawa majątkowe przekazałem wydawcy. W
    > zamian za to otrzymuje wynagrodzenie (każdego miesiąca według zasad
    > ustalonych w umowie). Sprawa jasna i klarowna.

    Na początek ustalmy fakty
    Piszesz, ze przekazałeś autorskie prawa majątkowe wydawcy. Jeżeli tak się
    rzeczywiście stało, to Ty już tych praw, na wskazanych w umowie z wydawcą
    polach eksploatacji, nie masz, a przenieść na osobę trzecią mozesz jedynie
    wierzytelność z umowy przeniesienia praw autorskiech. Innymi słowy mozesz
    przenieśz prawo do odboru wynagrodzenia. Możesz oczywiście też przenieść na
    te osobę prawa autorskie na innych polach eksploatacji, o ile oczywiście da
    się jakies sensowne znalexć, dla takiego rodzaju utworu, jakiego jesteś
    autorem

    Zastanawia mnie jednak infrmacja o tym, że dostajesz regularnie
    wynagrodzenie - co to jest powieść w odcinkach? Czy projekt okładki
    czasopisma? MOże zatem nie przeniosłeś praw, a tylko udzielłeś licencji na
    korzystanie z Twojego utworu? Wówczas mógłbyś swoje praw przenieść.

    > Czy przekazanie (bezpłatne/odpłatne) praw wynikających z w/w umowy
    > jest możliwe,

    W obu przypadkach tak

    > a jeżeli tak to w jaki sposób to przeprowadzić (jaką
    > umowę spisać,

    To zależy od tego, co tak naprawdę przeniosłeś

    >jaki podatek zapłacić).

    To zależy od tego, co napszesz w tej umowie
    Ogólnie - jeżeli nie prowadzisz działalności i nie wykonujesz czestotliwie
    tego typu czynności to nie będzie VATu, a więć trzeba będzie zapałcić PCC

    > Czy fakt przekazania przysługujących mi praw muszę gdzieś zgłaszać lub
    > kogoś powiadomić (oczywiście poza wydawcą).

    Nie niekomu, oprócz wydawcy i skarbówki ofkorz

    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide