    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zatrzymanie obywatelskie
    Date: Sat, 18 Nov 2006 14:58:55 +0100

    news:ejliis$j1i$1@inews.gazeta.pl...

    > Ty sądzisz, że tam ktokolwiek myślał.
    > To się działo na zasadzie dorwać skur....
    > Nikt niczego nie planował.

    Nie chodzi mi o plan, tylko o myślenie. Wymyślenie tego, co się może stać, jak
    spróbuję zrzucić jadący 200 km/h samochód z estakady na głowy przechodniów niże
    (bo z jadącego samochodu nie widać, czy tam kogoś nie ma) nie wymaga jakiegoś
    potwornie skomplikowanego procesu myślowego i spokojnie daje się zrealizować w
    czasie rzeczywistym.

    > I przy okazji uszkodzić radiowóz. Z przodu mają montowane specjalne barierki
    > jak w niektórych samochodach terenowych, któe właśnie chronią samochód i
    > fantastycznie nadają się do spychania.

    Czyli rozumujesz w ten sposób, że ryzykowali życie kilku osób dla lakieru?

    > Obezwładnili. Wyciągając z samochodu. Zresztą w karygodny sposób, bo
    > policjanci wylecieli z samochodu prosto do niego i to z każdej strony.
    > Dopiero gdyby z samochodu padł strzał to podziurawili by go jak sito w 5 minut
    > i przy okazji kolegów stojących po drugiej stronie.

    Czemu w karygodny? Taki nagły atak powodował, że przestępca po pierwsze widział
    wielu policjantów i była spora szansa, że odpuści. Po drugie, Ci policjanci
    widzieli jego i gdyby próbował dobyć broń spokojnie mogli strzelać. Jeden mógł
    by nie trafi pięciu do siedzącego i w zasadzie nieruchomego celu - raczej
    nieprawdopodobne.