  • Data: 2006-11-17 14:21:35
    Temat: Re: zatrzymanie obywatelskie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Kowal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:ejk461$hh3$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Moze roznimy sie podejsciem, ale ja zastanowilbym sie czy wieksza jest szansa
    > ze dojdzie do tragedii gdy komus owe auto zleci na glowe z wiaduktu, czy gdy
    > pozwoli mu sie kontynuowac jego szaloną ucieczke...

    Ja nie mam nic przeciwko zepchnięciu go z tej autostrady. Uważam, że decyzja
    byłą słuszna. Ale jakby ją zrealizowali 200 metrów dalej, to pewnie nic
    wielkiego by się nie stało. Chodzi mi o miejsce, a nie fakt interwencji. Po
    prostu jedno z tych zepchnięć (przedostatnie) było - moim zdaniem - dokonane w
    niewłaściwie wybranym miejscu.

    > W USA limit predkosci to bodajze 70mph na autostradzie (105kmh?) - zauwaz ze
    > pedzi on conajmniej dwa razy szybciej od innych aut - jesli nie zareaguje sie
    > szybko, to wystarczy zderzenie takiego delikwenta z dowolnym innym pojazdem, a
    > tragedia gotowa...

    Oczywiście masz wiele racji, przy czym na autostradzie wszystkie pojazdy jadą w
    jednym kierunku (przeważnie), toteż skutki zderzenia są niewspółmierne do
    prędkości.

    > Choc i tak sie dziwie ze calosc nie skonczyla sie tragedia... Bo widzialem
    > wiele filmikow z nieco innym finalem :/

    Nie jest to bezpieczny sposób zatrzymania. W sumie, to dziwię się, że to tak
    rozegrali. Bo było tam chyba kilka radiowozów. W połączeniu z tą barierką można
    było przy pomocy trzech radiowozów go zablokować. Widziałem kilka takich
    filmików, a i w Polsce coś takiego robiono. Jest to bezpieczniejsze od
    spychania. Zarówno dla zatrzymywanego, jak i dla osób postronnych.

    > Swoja droga - jak sie stawial na samym koncu podczas zatrzymywania to oni go
    > obezwladnili czy zastrzelili?

    Wydaje mi się, że obezwładnili kładąc na ziemi. Bardzo dobra taktyka.