    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zatrzymanie na 48 godzin
    Date: Mon, 5 Apr 2004 19:30:35 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc217.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c4qo1r$t6m$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > widzisz, w końcu sobie odpowiedziałeś sam. cały czas mówiłem, ze kpk
    DAJE
    > PRAWO do porozumienia się z adwokatem. W KONCU ZROZUMIALES co mówi kpk.

    Nie wkładaj w moje usta rzeczy, których nie napisałem, tylko po to, by
    później z tymi wymyślonymi przez siebie rzekomo moimi poglądami
    polemizować. Wskaż miejsce, gdzie twierdziłem, że prawo zabrania kontaktu
    z adwokatem. Może Ty nauczysz się przy okazji czytać ze zrozumieniem i po
    lekturze kpk zauważysz wreszcie, że ustawa ta nie daje prawa zatrzymanemu
    do telefonowania do kogokolwiek, w szczególności również do adwokata.

    Ona nakłada na policję obowiązek udostępnienia zatrzymanemu kontaktu z
    adwokatem. Jeśli nawet obowiązek ten jest realizowany telefonicznie (bo
    wcale tak nie musi być), to nie zatrzymany wykonuje ten telefon, tylko
    policjant. Policjant może ewentualnie zezwolić na rozmowę telefoniczną
    zatrzymanego z adwokatem. Ale może również ograniczyć się do powiadomienia
    adwokata, że zatrzymany jest zatrzymany i życzy sobie kontaktu. Czy
    adwokat przyjedzie, to już nie sprawa policji. Jeśli przybędzie do
    jednostki, to policjant może zastrzec, że chce być obecny przy rozmowie.