  • Data: 2004-04-04 10:26:43
    Temat: Re: zatrzymanie na 48 godzin
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ten telefon do adwokata też nie do końca. po pierwsze jest mowa o
    > dostępnej formie. telefon może akurat nie być dostępną formą, bo niektóre
    > aparaty Policji nie mają "wyjścia na miasto".

    oj do konca Panie wladzo, oj do konca. dyzurny ma zawsze "wyjscie na miasto"
    przeczytaj co napisales 3.04 o godz.1.15.
    orzekles, ze w kpk nie ma prawa pozwoalajacego na wykonanie telefonu m.in.
    do prawnika. a ja Ci tylko chce pokazac, ze sie mylisz. kpk daje takie
    prawo. a nawet przyjmujac Twoje "brak wyjscia na miasto" - to pragne
    zauwazyc tylko, ze to sa dwie rozne sprawy. oczywiscie, jesli brak bedzie
    wyjscia na miasto, to sie nie da zadzwonic. rowniez dobrze moze byc awaria
    laczy telefonicznych lub inny kataklizm, ktory uniemozliwi korzystanie z
    telefonu. ALE PRAWO do wykonania telefonu do adwokata zatrzymany ma i wynika
    to z kpk.

    Po za tym kontakt z
    > adwokatem może być obwarowany obecnością przy tym policjanta, a to już
    > raczej jedynie można zrealizować po przybyciu adwokata do komendy.

    oczywiscie, ze zatzrymujacy moze zastrzec swoja obecnosc przy rozmowie w
    komendzie.i tu masz racje

    P@wel