    From: DDT <v...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zasiedzenie a sprzedaz bez notariusza
    Date: Tue, 28 Dec 2004 13:43:43 +0100

    Dnia Tue, 28 Dec 2004 09:49:55 +0100, bo napisał(a):

    > Wiesław wrote:
    >
    > [...]
    >
    > takie mi w googlu wyskoczylo:
    >
    > "Absolutnie konieczne jest natomiast posiadanie samoistne, tzn. takie przy
    > którym posiadacz traktuje siebie jak właściciela.
    > Posiadanie samoistne najczęściej pojawia się przy tzw. nieformalnym nabyciu
    > nieruchomości od właściciela , tzn. bez zachowania koniecznej w takim
    > wypadku formy aktu notarialnego. Podobnie posiadaczami samoistnymi stają
    > się spadkobiercy, którzy podzielili pomiędzy siebie spadek na podstawie
> [...]

    W takim razie mylilem sie co do samoistnosci, ale nadal wydaje mi sie ze
    mialem racje co do wiary. Dobra wiara to stan wewnetrzny podmiotu
    polegajacy na tym ze jest przekonany ze to co robi jest zgodne z prawem.
    Gdyby nabywca byl przekonany ze umowa jest wiazaca, bylby wedlug mnie w
    dobrej wierze. Oczywiscie to malo prawdopodobne i trudne do udowodnienia.
    Wydaje mi sie ze zla wiare sie tu domniemuje i trudno to obalic. Dodam ze
    do zasiedzenia konieczne jest nieprzerwane wladanie rzecza. Karzda przerwa
    we wladaniu przerywa bieg przedawnienia wiec trzeba tam twardo siedziec.