  • Data: 2021-11-01 13:18:40
    Temat: Re: zarzuty
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.10.2021 o 23:14, A. Filip pisze:
    > Ależ dla normalnych ludzi poza sądem on wie i chce pomów tyle że
    > *udowodnienie* tego w sprawie karnej "może być kłopotliwe++" jak
    > sprawca bardzo starannie się pod tym kątem przygotuje.

    Nawet bez tego starannego przygotowania łatwe nie jest.

    > Wiec może bardzo starannie rozróżniajmy "najbardziej prawdopodobne
    > wyjaśnienie" i "najkorzystniejsze dla sprawcy z niewykluczonych
    > wyjaśnień".

    Dokładnie. Ale nie wiemy, czym (jakimi dowodami) dysponuje oskarżyciel.

    > IMHO udowodnienie "że wiedział" uprasza łańcuszek dowodowy bo pójcie po
    > linii "musiał się liczyć" IMHO powinno wymagać "wręcz klucia po oczach
    > przesłankami". Ja obstawiam że jak to potrwa pół roku plus to na 70%
    > któryś sąd skaże za podwózkę między-graniczną po linii "musiał się
    > liczyć" [ raczej+ na grzywnę i zawiasy ], zasadniczo po to by recydywa
    > była już karana drakońsko.

    Zasadniczo należałoby przede wszystkim oddzielić ludzi chcących tym
    ludziom nieść pomoc humanitarną, czyli dostarczać środków do przeżycia
    czy zgodnej z prawem pomocy prawnej od oszołomów chcących tym ludziom
    pomóc poprzez ułatwienie im nielegalnego przekroczenia granicy i
    dostarczenie do Niemiec.

    Tych pierwszych bym nie karał, nawet jeśli faktycznie na jakimś etapie
    przegną. Tych drugich bym karał z całą surowością, bo pośrednio są
    powodem tego, że tym ludziom trzeba pomagać. Gdyby nie możliwość
    dostania się poprzez nielegalne przekroczeni granicy do Niemiec, to nikt
    by w tych lasach tam nie koczował i nie umierał.

    --
    Robert Tomasik