  • Data: 2021-10-31 23:14:28
    Temat: Re: zarzuty
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Dla mnie warunkiem jest to, by sprawca wiedział i chciał pomóc.

    Ależ dla normalnych ludzi poza sądem on wie i chce pomów tyle że
    *udowodnienie* tego w sprawie karnej "może być kłopotliwe++" jak
    sprawca bardzo starannie się pod tym kątem przygotuje.
    Wiec może bardzo starannie rozróżniajmy "najbardziej prawdopodobne
    wyjaśnienie" i "najkorzystniejsze dla sprawcy z niewykluczonych
    wyjaśnień".

    IMHO udowodnienie "że wiedział" uprasza łańcuszek dowodowy bo pójcie po
    linii "musiał się liczyć" IMHO powinno wymagać "wręcz klucia po oczach
    przesłankami". Ja obstawiam że jak to potrwa pół roku plus to na 70%
    któryś sąd skaże za podwózkę między-graniczną po linii "musiał się
    liczyć" [ raczej+ na grzywnę i zawiasy ], zasadniczo po to by recydywa
    była już karana drakońsko.

    --
    A. Filip