    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zameldowanie w mieszkaniu...
    Date: Wed, 27 Jun 2007 15:39:06 +0200

    On Wed, 27 Jun 2007, <Nortik> wrote:

    > Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał
    >
    > Ta osoba (moja narzeczona) bedzie mieszkac w tym mieszkaniu na stale
    > (przynajmniej jak narazie wszystko na to wskazuje ;) ), tylko wlasnie nie
    > wiedzialem, czy dana osoba musi byc oficjalnie powiazana z rodzina?

    Chyba źle stawiasz pytanie: pytanie powinno brzmieć, czy taka
    osoba MOŻE TAM MIESZKAC.

    Jak ktoś nie jest właścicielem mieszkania, to prawo do ew. podnajmu,
    użyczenia itp. części lokalu lub współwykorzystywania lokalu lub
    jego części wynika Z UMOWY.
    Prawo takie mają "z automatu" jedynie osoby, wobec ktorych
    najemca ma obowiązek alimentacyjny.
    Tu masz KC:
    _117.html
    ...art. 688[2] i jeszcze coś w przpisach o ochronie lokatorów (ale
    w tym samym stylu).

    pzdr, Gotfryd