  • Data: 2005-07-19 18:09:30
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: artiun <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > 'Dom' w sensie dosłownym? Znaczy się prywatna własność?
    Tak, dokładnie.

    > Ogólnie rzecz biorąc wystarczy tytuł prawny do lokalu. Tytułem prawnym
    > może być tytuł własności lub np. umowa najmu.
    >
    > Postępowanie spadkowe tak czy inaczej trzeba przeprowadzić.
    >
    > Póki co spróbuj tak: weź jakiś urzędowy "papier", że rodzice byli
    > właścicielami (kwity za np. podatek od nieruchomości), świadectwa ich
    > zgonu, resztą swoich braci z papierami i nalegajcie na zameldowanie na
    > podstawie ustnej umowy najmu pomiędzy Wami a Waszymi rodzicami dodatkowo
    > wspierając się tym, że i tak to dziedziczycie.
    To z braćmi jest dość trudne, odległości (w Polsce, ale jednak)

    > Pytania dodatkowe: postępowanie spadkowe po śmierci ojca zostało
    > przeprowdzone? Kto był właściciele? On? Matka? Oboje? Są jeszcze jacyś
    > inni potencjalni spadkobiercy? Jest testament? Pozostali bracia pełnoletni?
    Papiery, podatek np. (zresztą wszystko) jest na ojca (wystawiane imiennie),
    z rozmów rodziców (przy zresztą moim udziale) pamietam, ze spisywali coś w
    rodzaju testamentu - chyba zatwierdzali w Gminie, odnosnie tego, że matka
    jest spatkobiercą ojca (jedno drugiego, w zaleznosci komu przyjdzie
    wcześniej..) (wiem, ze to nie bardzo tak), ale w tej sytuacji kiedy matka
    niezyje, a bracia potwierdzają systuację to chyba nie ma znaczenia. Nie ma
    innych spadkobierców. Majatek stał bodaj na oboje - jaki mam sprawdzić
    papier by wiedzieć na 100% (sprzedawali działki - w Aktach Notarialnych są
    oboje w piśmie z Wydz. Ks. Wiecz. jest napisane .. będących własnością ..tu
    ojciec.. oraz ..tu matka..)?

    Dzięki za dotychczasowe wskazówki :-)

    --
    Artur