  • Data: 2005-07-19 17:39:32
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    artiun wrote:
    > Witam. Przedstawię może sytuację. Rok temu zmarł ojciec, matka
    > tragicznie 2 miesiące temu. Z domu jest nas trzech braci. Po śmierci

    'Dom' w sensie dosłownym? Znaczy się prywatna własność?

    [ciach]

    > Jak wygląda sprawa z zameldowaniem? Czy muszę w tym wypadku spełnić
    > warunki (właściciel)? Bracia i ja jesteśmy świadomi, ze to i tak
    > przechodzi na mnie. Do tego czasu żadne sprawy spadkowe nie były
    > załatwane. Co muszę zrobić by zameldowanie stało sie możliwe?

    Ogólnie rzecz biorąc wystarczy tytuł prawny do lokalu. Tytułem prawnym
    może być tytuł własności lub np. umowa najmu.

    Postępowanie spadkowe tak czy inaczej trzeba przeprowadzić.

    Póki co spróbuj tak: weź jakiś urzędowy "papier", że rodzice byli
    właścicielami (kwity za np. podatek od nieruchomości), świadectwa ich
    zgonu, resztą swoich braci z papierami i nalegajcie na zameldowanie na
    podstawie ustnej umowy najmu pomiędzy Wami a Waszymi rodzicami dodatkowo
    wspierając się tym, że i tak to dziedziczycie.

    Pytania dodatkowe: postępowanie spadkowe po śmierci ojca zostało
    przeprowdzone? Kto był właściciele? On? Matka? Oboje? Są jeszcze jacyś
    inni potencjalni spadkobiercy? Jest testament? Pozostali bracia pełnoletni?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)