  • Data: 2008-03-08 15:20:03
    Temat: Re: zalozenie DG
    Od: piotrliwszic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > No niezupełnie.

    Zupełnie tak jest jak mówi i płacę tak prawie 1,5 roku
    więc nie wprowadzaj ludzi w błąd jeśli nie jesteś czegoś pewny

    > 1. Nie musi to być pierwsza działalność.

    Jeśli chcesz wejść w szczegóły to proszę bardzo :

    Osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą na podstawie
    przepisów o działalności gospodarczej lub innych przepisów
    szczególnych, które:

    * - rozpoczęły wykonywanie działalności gospodarczej nie wcześniej
    niż 25 sierpnia 2005 r.,
    * - nie prowadzą lub w okresie ostatnich 60 miesięcy
    kalendarzowych przed dniem rozpoczęcia wykonywania działalności
    gospodarczej nie prowadziły pozarolniczej działalności,
    * - nie wykonują działalności gospodarczej na rzecz byłego
    pracodawcy, na rzecz którego przed dniem rozpoczęcia działalności
    gospodarczej w bieżącym lub poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w
    ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności
    wchodzące w zakres wykonywanej działalności gospodarczej.
    * - maksymalny okres wykorzystania ulgi to 24 miesiące
    kalendarzowe, liczone od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności
    gospodarczej.

    > 2. Nie jest to 30% składki.
    wyraziłem się mało dokładnie jest to 30% kwoty minimalnego
    wynagrodzenia
    czyli opłaca się jakąś 1/3 wysokości składki

    normalna składka na styczeń 2008 wynosi 717,77 zł -(Suma składek z
    dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym)
    a nowa firma przez 24 miesiące płaci 287,44 zł ( Suma składek bez
    dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego (kwota nie obejmuje składki na
    FP)
    czyli można powiedzieć że nowa firma płaci ok. 45 % składki normalnej
    co daje 30 % kwoty minimalnego wynagrodzenia

    Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dla tych osób w
    styczniu i lutym 2008 roku stanowi zadeklarowana kwota, nie niższa niż
    337,80 zł (30% kwoty minimalnego wynagrodzenia w 2008 r.)

    > 3. Po 2 latach opłaca się jakieś 500zł + 200zł. (Te 200zł można prawie
    > całe odpisać od podatku czyli w sumiejak firma zarabia, to nie płaci się
    > tego, bo o tyle mniej więcej zmniejsza się podatek, który i tak trzeba
    > by płacić).

    w maju będzie moje 2 lata i wtedy sprawdzimy czy jest tak jak mówisz
    bo z tego co wiem na dzień dzisiejszy to będę opłacać normalną stawkę
    niczego nie odpisując od podatku czyli np. za styczeń będzie to 717,77