    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaliczka dla komornika
    Date: Sat, 01 Mar 2008 07:47:16 +0100

    K. Mackiewicz napisał(a):

    > art. bodajże 39 i następne ustawy o komornikach sądowych i egzekucji.
    > Komornik wzywa wierzyciela do uiszczenia zaliczki na dojazd, zapytania (
    > zus, cepik, wydzial gruntów itp ), dostarczenie korespondencji, biegli itp.

    Ale nie powinien brać zaliczki za zwykłą opłątę egzekucyjną, która
    jest ściągana od dłużnika. Tak więc jeśli wierzyciel we wniosku nie
    wskazuje egzekcuji, które mogą spowodować konieczność wykonania pewnych
    czynności i pobrania zaliczki (czyli chodzi o proste egzekucje typu z
    konkretnego rachunku bankowego, z wynagrodzenia o pracę), to żądanie
    przez komornika zaliczki na samym wstępie, jeszcze zanim złoży się
    wniosek, jest bardz dziwne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz