    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zalany sąsiad - co dalej?
    Date: Sun, 13 Apr 2003 18:50:59 +0200

    <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:7b02.000016e8.3e997ace@newsgate.onet.pl...
    > witam
    >
    > Sytuacja ma się następująco - kilka dni temu stałem się właścicielem
    > mieszkania (własność spółdzielcza). Już na początku miałem spięcie z
    > lokatorami poniżej. Okazało się że wcześniejsi lokatorzy (wynajmujący
    > od ludzi którzy nam sprzedali mieszkanie) kilka razy zalali tych na
    > dole. Powodem zalewania był "nieszczelny" balkon w sytuacji gdy deszcz
    > mocno zacinał (blok ma spadziste dachy więc nasz balkon jest nad ich
    > pokojem).
    > W każdym razie chodzi o to, że temu lokatorowi na dole nie udalo się
> [...]
    Raczej możesz sąsiada posłać na drzewo. Bo co cię obchodzi co było
    wcześniej.
    Natomiast zainteresowałbym się samym balkonem. bo i tak go zalejesz
    wcześniej czy poźniej.
    Od razu zgłoś do spółdzielni (a właściwie to sąsiad powinien zgłosić, że 'ci
    na górze' go zalewają) i domaga się remontu.
    Ty się ubezpiecz od odpowiedzialności cywilnej. W momencie jak go zalejesz
    zapłaci ubezpieczyciel, przy następnym zalaniu dobierze się spółdzielni do
    tyłka za to, że nic nie robi z balkonem.
    Już to przerabiałem. Po drugim zalaniu (akurat nas zalewało) pzu wyciągnęło
    kasę od spółdzielni za wypłatę odszkodowania. W tydzień naprawili.