  • Data: 2007-04-13 20:58:57
    Temat: Re: zakup windows xp OEM
    Od: Marcin Kania <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Arek napisał(a):
    > Oczywiście.
    > No chyba, że w Polsce pobożne życzenia pracowników M$ znaczą więcej niż
    > prawo stanowione przez parlament.

    Coz, jak przyjda kontrolowac oprogramowanie w firmie to zyczenia
    microsoftu beda znaczyc duzo wiecej, a koszty tej zabawy przewyzsza na
    pewno koszty nowego OEM'a.

    > Nie można przywiązać utworu do komputera.
    > Komputer nie jest PODMIOTEM, nie może nabywać praw itd. itp.
    > Ja rozumiem, że dzieci personalizują przedmioty, ale na litość boską -
    > dorośli nie powinni dawać się zwariować zaklęciom pracowników M$

    Hm... To po co sprzedaje sie w ogole licencje na program z zaznaczeniem
    uzytkowania na 1 komputerze skoro sa niezgodne z prawem? Zdaje sie ze
    nie tylko M$ tak robi, ale i spora czesc rodzimych tworcow softu?

    > A ja jako klient kupując komputer podpisuję z M$ jakąkolwiek umowę OEM ?
    > To umowa między M$ i producentem komputera. Klientów ona NIE DOTYCZY bo
    > oni kupują EGZEMPLARZ programu i mogą sobie zrobić z nim co tylko zechcą
    > - poza najmem i dzierżawą.

    Zaraz, zaraz.
    "Termin ,,Producent systemów" oznacza wytwórcę oryginalnego sprzętu,
    podmiot montujący
    lub przemontowujący komputery, lub podmiot instalujący oprogramowanie w
    systemach komputerowych."

    Czyli jako instalujacy system to jestes kto?

    Marcin Kania