  • Data: 2007-04-13 13:18:30
    Temat: Re: zakup windows xp OEM
    Od: Marcin Kania <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik napisał(a):
    > a cos wiecej? Bo jezeli bede zmieniał kompa i wymienie plyte, procek a co
    > sa tym idzie równiez pamiec i grafe to juz beda 4 czesci.
    > Gdzie bład w rozumowaniu?
    Nie wiem jak dokladnie Microsoft liczy zmiany sprzetowe, czytalem
    wlasnie ze naliczana jest "suma kontrolna" na podstawie podstawowych
    bebechow, wiec moze sie okazac, ze wymiana plyty glownej z grafika
    bedzie tym samym co wymiana plyty glownej i wymiana karty graficznej. To
    juz sa bardzo techniczne rzeczy - proponuje zadzwonic do Microsoftu.

    > Po co kupowac? Po to zeby miec legalny system.
    Legalny system wymaga rejestracji. Kropka.

    > Pare złotych dolozyc? Toz BOX kosztuje prawie 3 x wiecej...
    Dlategoz wlasnie OEM posiada pewne ograniczenia, z czym godzisz sie
    dokonujac zakupu za nizsza cene.

    > Po co nie rejestrowac - moze z braku sympatii dla MS :))
    Coz, z braku sympatii mozesz nie podac wlasnych danych przy rejestracji.
    Ale tak jak po zakupie auta trzeba dokonac jego rejestracji, tak po
    zakupie Windowsa tez. Ktos tak wymyslil (niekoniecznie moze dobrze) i juz...

    > Ile razy mozna zmieniac bebechy? Hmmm, ja pierwszy raz skorzystałem z XP
    > jakies 3 albo 4 lata temu, VISTE przetestuje pewnie za 3-4 lata. Sam sobie
    > odpowiedz, ile razy mozna zmieniac kompa przez 8 lat...

    Wez tez pod uwage ze przez 8 lat zmienia sie i systemy operacyjne i
    zmieni sie sposob licencjonowania - patrzac na historie windowsow 95-XP.
    Pozostaje pytanie pewnie - po ilu wymianach komputer przestaje byc Twoim
    "starym" komputerem a staje sie komoputerem "nowym". Widzialem pare
    dyskusji na ten temat - poszukaj w necie. Zachecam tez do zadzwonienia
    do M$ i zasiegniecia info u zrodla.

    > to porównanie wydaje mi sie nietrafne, bo system aktywowoany i
    > nieaktywowany maja taka sama funkcjonalnosc w przeciwienstwie do porównania
    > samochód-rower.
    I tu sie mylisz. System nieaktywowany bedzie sluzyc Ci przez 30 dni,
    pozniej juz tylko daje mozliwosc aktywacji, nie spelniajac swojego
    zadania jako "system operacyjny".

    > Chce miec legalny system, wiec go kupuje - co w tym dziwnego?

    Nic dziwnego, trzeba szanowac osoby doceniajace trud paru(set) osob
    ktore tworzyly XP. Mozna dyskutowac co do wysokosci kwoty za ten zakup -
    ale to system rzeka. Nie bardzo tylko rozumiem po co kombinacje z
    nieaktywowaniem systemu, ktory zakupiony zostal oryginalnie.

    Marcin Kania