  • Data: 2004-08-29 06:57:56
    Temat: Re: zakup mieszkania z dlugiem
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "beny" <b...@d...pl:
    > sytuacja wyglada nastepujaco
    >
    > mieszkanie ma kosztowac 75tys
    > okazuje sie ze sprzedaca sprzedaje mieszkanie bo bank go juz mocno
    > naciska poniewaz
    >
    > jest na to mieszkanie zalozona hipoteka w wysokosci 50tys
    > po drugie sprzedawca jest zadluzony w spoldzielni na 12tys
    > ale nie jest wykluczony z tej spoldzielni
    >
    > czy z pomoca posrednika mozna to mieszkanie w sposob bezpieczny kupic ?
    > czy odpuscic sobie ten temat ?
    >
    > cena tego mieszkania nie jest wielka okazja
    > aczkolwiek podoba mi sie jego lokalizacja

> [...]

    Kredyt hipoteczny jest na sprzedającego czy na osobę trzecią ? Jeśli na
    trzecią to należy sobie odpuścić, IMHO.
    Jeżeli dług wynosi 50 + 12 a mieszkanie ma wartość 75 tys. zaproponować
    zapłatę 13 tys. złotych sprzedającemu i zobowiązać do spłaty długu (bez
    pośrednictwa sprzedającego), jeżeli wszystko jest ok to się zgodzi. Jak nie,
    to oferta jest podejrzana.
    Co do pośredników to IMHO w większości przypadków ich znajomość prawa jest
    mizerna. (vide ich rady co do zameldowania czy umów użyczenia lokalu - znane
    też z tej grupy), lepiej poradzić się radcy prawnego.
    ---
    Pzdr