    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajete miejsce parkingowe, pobicie
    Date: Sun, 25 Feb 2007 09:42:16 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:de87b4-ire.ln1@ziutka.router...
    > "jej miejsce". O ile to nie skrót myślowy oznaczający: tam gdzie lubi
    > parkować, to oznacza, że powinien być świadom istnienia miejsc
    > przypisanych do lokalu. Pewnie nie różni się to miejsce (poza nr) od
    > pozostałych, a teren jest ogrodzony, więc MZ powinien się spodziewać, że
    > inne miejsca też są przypisane do konkretnych lokali.

    Po pierwsze owa hipotetyczna znajoma (przecież to było tylko założenie) może w
    ogóle nie mieć samochodu i dynda jej, w jaki sposób podzielono miejsca na
    parkingach. Ba, może być tylko lokatorem i w życiu żadnej umowy ze wspólnotą nie
    zawierała, więc o tym nie ma skąd wiedzieć. Wpuściła kolegę i już.

    Z kolei kierujący, skoro został wpuszczony przez osobę mającą prawo do
    dysponowania parkingiem (musiała mieć klucz, czy co oni tam do otwierania tej
    bramy używają) miał chyba prawo domniemać, że nie łamie prawa wjeżdżając. Idąc w
    gości do kolegi nie pytasz go, czy ma akt własności na mieszkanie. Oczywiście,
    jakby wpuszczając Cię rozwiercał w tym celu zamki albo szyby wybijał, to może
    powinieneś się zastanowić, ale jak ma klucz i twierdzi, że to jego mieszkanie?
    Nie popadajmy w absurd.